וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפנים גלויות: רשת Be החזירה למדפים את המוצרים עם תמונות הנשים

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 15:59

רשת בתי המרקחת של שופרסל החזירה למדפים בסניף בני ברק את המוצרים שהוסתרו בהם פני הנשים שהופיעו על העטיפה במדבקות סגולות. זאת, לאחר שהחליטו תחילה להוריד את המוצרים כליל ועוררו סערה

נהג קו 80 של חברת אפיקים סירב להעלות לאוטובוס תושבת העיר, בתחנה שבה עלה עליו גבר. 5 במאי 2023/אשדודי

רשת בתי המרקחת Be של שופרסל החזירה היום (ראשון) למדפים בסניף בני ברק את המוצרים עם תמונות הנשים, ללא הסתרה. זאת, בעקבות הביקורת שספגה לאחר שהדביקו בסניף מדבקות סגולות על פניהן של נשים על עטיפות של המוצרים - ולאחר מכן הורידו את המוצרים כליל.

המוצרים חזרו ללא המדבקות, בעקבות המשך השיחות בין מנכ"לית Be והרב של העיר בני ברק. מנכ"לית Be, עינת פלד שפירא, הסבירה: "כפי שציינו גם ביום שישי, בוצעו התאמות בסניף כך שאין הסתרה של פנים של נשים על שום מוצר. ברור שאני כאישה שמכהנת כמנכ"לית הרשת מתנגדת באופן נחרץ וחד משמעי להדרת נשים מהמרחב הציבורי. לכן מהרגע שנודע לי על המקרה בסניף בני ברק שפועל במתכונת הזו שנים רבות, היה לי חשוב לבדוק את הנושא באופן מעמיק ולייצר דיאלוג כדי להביא לפתרון שמקובל על כל הצדדים ומממש את ערכי הרשת".

מורן זר קצנשטיין, יו"ר תנועת בונות אלטרנטיבה, בירכה על ההחלטה. "אנחנו נמשיך להיאבק על זכותה של כל אישה להיות נוכחת בכל מקום במרחב הציבורי ונילחם בתופעות של פגיעה והדרה של נשים", מסרה. יו"ר נעמת, חגית פאר, הצטרפה ואמרה כי "שופרסל קיבלה את ההחלטה הנכונה באיחור של שבוע. חבל שרק מאבק ציבורי הוביל למה שאמור להיות המובן מאליו בישראל של שנת 2023. טוב מאוחר מאף פעם".

רשת BE שופרסל בני ברק כיסוי תמונות נשים על מוצרי נשים. טוויטר, צילום מסך
החזירו את המוצרים למדפים - הפעם בלי מדבקות/צילום מסך, טוויטר

ענת אילון, קמפיינרית בתנועת "זזים - קהילה פועלת" מסרה: "הלחץ הציבורי האדיר העביר את המסר באופן ברור ובלתי משתמע לשני פנים - רשת שתדיר נשים, שתיכנע לתכתבים קנאיים ופנאטיים - תמצא את עצמה מול ציבור ענק שלא ישתוק ולא יעבור על זה לסדר היום. ההישג מול שופרסל הוא אדיר - והוא מסר מהדהד שהציבור החופשי בישראל לא ייתן לתופעות בזויות כמו הדרת נשים לעבור בלא תגובה".

בשבוע שעבר נחשף כי הרשת כיסתה את פניהן של נשים על מוצרים בסניף בבני ברק. על פרצופן של הדוגמניות בתכשירים שונים הודבקו מדבקות סגולות, בצבע סגול המאפיין את המותג. ההסבר שסיפקה הרשת הוא שהסניף מיועד לאוכלוסייה חרדית.

רשת Be, שנודעה בגלגולה הקודם כניו פארם, נרכשה על ידי שופרסל ב-2017. נכון לשנה שעברה, היא מונה כ-90 סניפים ברחבי הארץ. בתגובה להפצת תמונות המוצרים עם פני הנשים המוסתרות, טענו כי הסניף בבני ברק הוא היחיד שנמצא בלב שכונה חרדית, ולכן התאימו את ההתנהלות לקהל היעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully