וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא קולומביה מחק את הציוץ - והבהיר: הילדים שהיו במטוס שהתרסק בג'ונגל לא נמצאו

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 10:31

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו חזר בו מטענתו לפיה שלושה ילדים ותינוק שניצלו מהתרסקות מטוס - התגלו בחיים בג'ונגל אחרי 18 יום. יממה אחרי שהודיע על הנס, פטרו מחק את הציוץ המקורי בו בישר על העניין, והבהיר כי מאמצי החיפוש נמשכים. "אני מצטער על מה שקרה"

בווידאו: חגיגות הניצחון של גוסטבו פטרו שנבחר לנשיא קולומביה/צילום: רויטרס

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו חזר הערב (חמישי) מטענתו לפיה שלושה ילדים ותינוק שניצלו מהתרסקות מטוס - התגלו בחיים בג'ונגל אחרי 18 ימים. יממה אחרי שהודיע על הנס, פטרו מחק את הציוץ המקורי בו בישר על העניין, והבהיר כי מאמצי החיפוש נמשכים.

"אני מצטער על מה שקרה. החלטתי למחוק את הציוץ מאחר ולא ניתן לאמת את המידע שהתקבל", כתב הנשיא פטרו בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף: "כוחות הצבא וקהילות הילידים ימשיכו בחיפושים הבלתי נלאים, כדי לתת למדינה את החדשות להן היא מחכה. חייהם של הילדים הוא הדבר החשוב ביותר".

פטרו נאלץ לספק הבהרה על דבריו מאתמול, לאחר שהצבא הקולומביאני והממשלה המקומית לא הצליחו לאמת ולאשר את טענותיו של הנשיא, ולא הוצגו הוכחות לכך שהילדים נמצאו בג'ונגל. עוד בטרם הנשיא פרסם את ההבהרה, היו רבים שפקפקו בהודעה, היות והנשיא נמנע למסור פרטים על המקום בו אותרו הילדים, כיצד חולצו ואיך שרדו לבדם בג'ונגל.

כלבי גישוש במבצע החיפושים אחר הילדים שניצלו מהתרסקות מטוס בקולומביה, 17 במאי 2023. רויטרס
כלבי גישוש מחפשים את הילדים שניצלו בהתרסקות מטוס בג'ונגל בקולומביה/רויטרס
מבצע החיפושים אחר הילדים שניצלו מהתרסקות מטוס בקולומביה, 17 במאי 2023. ללא, אתר רשמי
המחלצים מצאו שאריות של פירות שהילדים אכלו כדי לשרוד/אתר רשמי, ללא

בעלי חברת התעופה הקולומביאנית "Avianline Charters", שמטוס הצסנה שלה היה זה שהתרסק בג'ונגל, סיפר כי נאמר לאחד מטייסי החברה ששהה באזורי החיפושים, כי הילדים נמצאו בחיים וכי הם "הועברו בסירה" למקום מבטחים. עם זאת, בחברה הבהירו כי לא קיבלו אישור לכך שהילדים יצאו מכלל סכנה, שכן, סופות הרעמים במקום איימו על הגעתם בבטחה של הילדים. לבסוף כאמור, התברר כי הילדים כלל לא נמצאו.

על רקע הבלבול שנוצר בקרב הציבור המקומי, הנשיא האשים את המכון הממשלתי לרווחת המשפחה, וטען כי הם היו אלה שבישרו לו על החדשות בעניין חילוץ הילדים.

כך או כך, למעלה ממאה חיילים המצוידים בכלבי גישוש, ממשיכים גם בשעה זו במאמצים לאתר את שלושת הילדים והתינוק שנסעו במטוס שהתרסק ב-1 במאי. יצוין כי בטיסה המדוברת, אימם של הילדים, טייס המטוס ומבוגר נוסף קיפחו את חייהם. גם היום, כוחות החילוץ וההצלה המקומיים שומרים על אופטימיות וסבורים כי הילדים נמצאים בחיים ומסתובבים איפשהו בג'ונגל שבדרום קקטה (אחד מ-32 המחוזות של קולומביה).

מבצע החיפושים אחר הילדים שניצלו מהתרסקות מטוס בקולומביה, 17 במאי 2023. ללא, אתר רשמי
"אחרי חיפוש מפרך של הצבא, מצאנו ארבעה ילדים חיים", צייץ הנשיא בחשבון הטוויטר/אתר רשמי, ללא

ארבעה ילדים מקולומביה נמצאו בחיים בדרום המדינה, יותר משבועיים אחרי שהמטוס שבו טסו התרסק בג'ונגל, כך הכריז אמש נשיא המדינה פטרו. עוד טען הנשיא כי הילדים חולצו על ידי כוח כיבוי של הצבא ורשות התעופה האזרחית ממעבה הג'ונגל במחוז קקטה. במטוס שהתרסק ב-1 במאי החודש, בעקבות תקלה במנוע, מסוג צסנה 206, היו שבעה בני אדם.

"אחרי חיפוש מפרך של הצבא, מצאנו ארבעה ילדים חיים, שהיו נעדרים מאז ההתרסקות", כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו. שלושת המבוגרים שהיו במטוס, כולל הטייס, נהרגו בהתרסקות, וגופותיהם נמצאו בתוך המטוס. הילדים הניצולים הם אחים בני 13, 9, ו-4 וכן תינוק בן 11 חודשים. אחת ההרוגות היא אימם של ארבעת הילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully