וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבוץ הגלויות ביס"מ בעיר המסובכת במזרח התיכון: "פעולה לא נכונה - וזה באל-ג'זירה"

עודכן לאחרונה: 20.5.2023 / 21:13

לולה מרוסיה יוצאת לקורס קצינים, יאן מאוקראינה מצא אתגר, סמיט מארה"ב התאהב ביחידה, אביאל הגיע מאתיופיה ומכיר כל סמטה ושאהין שחי בכפר דרוזי בצפון התמגנט לעיר הייחודית. חמישה לוחמים ביס"מ ירושלים מספרים על ההחלטות שצריך לקבל בעיר שמציבה משימות רבות. מיוחד

בוידאו: חשד לפיגוע דריסה בשוק מחנה יהודה, ירושלים/רוני כנפו

יום ירושלים צוין השבוע כשברקע המתיחות הביטחונית באזור מאתגר עבור כוחות הביטחון. רגע לפני שיצאו לעוד יום עבודה בעיר, שבה שום דבר לא צפוי, 5 שוטרים מיחידת היס"מ של ירושלים מספרים במפגש מיוחד עבור וואלה! על השירות ביחידה שנעה בין מערב למזרח העיר, בין מדרחוב בן יהודה למאה שערים ושער שכם ועל ההטרוגניות המאפיינת את היחידה.

"זו עיר משוגעת ובכל רגע אתה יכול להיות בנקודה אחרת", מתאר רס"מ סנאד שאהין המשרת ביחידה זה 7 שנים, "אתה יכול לפתוח את הבוקר בסיור שגרה ופתאום צריך לקפוץ לסייע בהפס"ד (הפרת סדר - ש"ה) או רכב שנכנס לעיסאוויה שזקוק לחילוץ".

רס"מ לולה חלפון ,רס"ר אביאל אברלה,רס"מ סנאד שאהין , רס"מ סמיט סמואל ,רס"ר יאן קורצ׳מר, שוטרי יס"מ ירושלים, יקחו חלק באבטחת העיר ביום ירושלים. דוברות משטרת ישראל
רס"מ לולה חלפון ,רס"ר אביאל אברלה,רס"מ סנאד שאהין , רס"מ סמיט סמואל ,רס"ר יאן קורצ׳מר, שוטרי יס"מ ירושלים, יקחו חלק באבטחת העיר ביום ירושלים/דוברות משטרת ישראל

רס"מ שאהין, דרוזי המתגורר בצפון יחד עם אשתו ו-2 ילדיו, משרת בירושלים כמו הרבה צפוניים ולמרות הריחוק היחסי מביתו הוא שלם מתמיד עם השיבוץ בעיר הבירה. "תמיד אהבתי את העיר הזאת, עיר ייחודית שמחברת את כל הדתות והמקום הכי קדוש בעולם", הוא מספר בגאווה. "כשהיינו מגיעים לטיולים ולסד"חים בצהל זה תמיד משהו שחיבר אותי לעיר הזאת, האופי של היחידה והפעילות של היחידה. אמנם כצפוני זה מאתגר אבל כשיש לך את הגב מהמחוז לצפוניים שמסייע בכל מה שאפשר והם כן רוצים לשמר אז הם נותנים הכל. בצפון אמנם רגוע יותר אבל משהו בירושלים מושך אותך".

עבור רס"מ לולה חלפון, השירות ביחידה היה חלום שהתגשם לפני כ-6 שנים. "באותה תקופה פתחו את השירות גם לבנות", היא משחזרת. "בתור אישה ביס"מ אין לי הנחות, אני לוחמת לכל דבר ועניין וצריך לדעת להשתלב". לדבריה, הבחירה לשרת בירושלים הייתה צעד מתבקש: "רציתי שירות יותר משמעותי. ירושלים היא עיר הבירה של מדינת ישראל והיא מגוונת באוכלוסיות שונות, בדתות שונות וכל אחד מושך לצד שלו וצריך לספק פה ריבונות ומשילות".

רס"מ חלפון עלתה בגיל 7 לארץ מרוסיה יחד עם משפחתה והיא משרתת כמפקדת צוות ביס"מ ירושלים ויוצאת בימים אלה לקורס קצינים. כעת היא מספרת כי בדומה לעיר ירושלים, המגוון האנושי מאפיין את יחידת יס"מ: "זו יחידה מיוחדת לא רק באופי העבודה אלא בייחודיות שלה, אם זה המשפחתיות שלה והווי והחברויות שנרקמות בעבודה ומחוצה לה, יש בה פסיפס אנושי שהופך את היחידה למה שהיא, עולים חדשים מכל המינים והדתות, כל אחד מיוחד וכל אחד ערב זה לזה מה שיוצר את החיבור הייחודי בין אנשים ואת היחידה הזאת לכזאת חזקה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
רס"מ לולה חלפון ,רס"ר אביאל אברלה,רס"מ סנאד שאהין , רס"מ סמיט סמואל ,רס"ר יאן קורצ׳מר, שוטרי יס"מ ירושלים, יקחו חלק באבטחת העיר ביום ירושלים. דוברות משטרת ישראל
רס"מ לולה חלפון ,רס"ר אביאל אברלה,רס"מ סנאד שאהין , רס"מ סמיט סמואל ,רס"ר יאן קורצ׳מר, שוטרי יס"מ ירושלים, יקחו חלק באבטחת העיר ביום ירושלים/דוברות משטרת ישראל

המפגש הראשון של רס"מ סמיט סמואל (30), במקור מבולטימור שבארה"ב, עם יס"מ היה ב-2014. זה הוביל אותו להצטרף ליחידה ולשמש כמפעיל רחפנים. "אחרי השחרור מצה"ל גרתי בעיר העתיקה והיו שם הרבה הפס"דים, וראיתי את יס"מ ירושלים הרבה בשטח, את אלה ששומרים על החומות והבנתי שאני חייב לקחת חלק מזה, יש מי שצריך לשמור על ירושלים והחלטתי שאני מתגייס למשטרת ירושלים", הוא מתאר.

גם עבור רס"ר אביאל אברלה, בן 29 המשרת חמש שנים ביחידה ובשנתיים האחרונות כמפקד צוות, ירושלים היא בגדר אהבה עבורו. בדומה לחלק מעמיתיו ליחידה, גם אברלה עלה ממדינה אחרת ובגיל 4 עלה לארץ מאתיופיה. "אתה רואה בעבודה את כל המגזרים ועבודות פתאום אתה מגיע למקום שהוא מעין משפחה ויש בו את כל הסוגים, אווירה טובה והווי כיף, ואתה לומד על האחר ולומד ממנו. אני מכיר את הרחובות פה ואת הסמטאות ובעבודה הזאת אתה צריך להכיר כל מקום", הוא מדגיש.

רס"ר יאן קורצ'מר (32), שעלה בגיל 7 לארץ מאוקראינה עם משפחתו, הוא בין השוטרים הטריים ביחידה עם ותק של כשנה וחצי. "זה המקום הכי מאתגר והכי מעניין בעולם. כשהגעתי ליס"מ לא ידעתי מהי העבודה המשטרתית ועכשיו אחרי שנה וחצי אני מבין ששום דבר לא מובן מאליו", אומר יאן. כשאזרחים חיים בשגרה זה מתחיל בשוטר בשטח ומסתיים במפקד המחוז שחושבים על הכל ומתכללים הכל. אני חווה פה כל כך הרבה חוויות שאין בשום מקום, אתה מתחיל משמרת בנקודה אחת ויכול למצוא את עצמך סוגר אותה בנקודה אחרת".

רס"מ לולה חלפון ,רס"ר אביאל אברלה,רס"מ סנאד שאהין , רס"מ סמיט סמואל ,רס"ר יאן קורצ׳מר, שוטרי יס"מ ירושלים, יקחו חלק באבטחת העיר ביום ירושלים. דוברות משטרת ישראל
רס"מ לולה חלפון ,רס"ר אביאל אברלה,רס"מ סנאד שאהין , רס"מ סמיט סמואל ,רס"ר יאן קורצ׳מר, שוטרי יס"מ ירושלים, יקחו חלק באבטחת העיר ביום ירושלים/דוברות משטרת ישראל

בשנה שחלפה, וביתר שאת בחודשים האחרונים, פעילות שוטרי מחוז ירושלים הפכה ליותר ויותר אינטנסיבית: גל פיגועים שלא פוסק ולהבדיל, מחאות הענק בעד ונגד הרפורמה המשפטית בירושלים וסביבתה התווספו לפעילות השוטפת של המחוז מול מחאות והפרות סדר המתנהלים בשגרה במערב העיר ובמזרח בפרט. לצד האתגר המבצעי יש לא מעט גם התמודדות אישית, של כל שוטר ושוטר ביחידה, מול המפגינים ומול מפירי סדר. "בירושלים לא חסרים אירועים מהסוג הזה ומה שאני עושה ואיך שאני מגיב כל המדינה רואה אותי". אומר רס"ר קורצ'מר. "פעולה אחת לא נכונה זה מסוקר גם באל ג'זירה, ולכן אנחנו צריכים להפעיל אקסטרה שיקול דעת וזה מה שאנחנו עושים ולזה הכינו אותנו. אני חושב שאנחנו עושים עבודה טובה כי ממה שאני רואה במקומות אחרים אנחנו עוברים אירועים מאוד קשים ובהצלחה, כדי להתמודד יותר טוב אתה צריך להבין את הצד השני, ואם אתה רואה את זה בטלוויזיה משדרים לי משהו מסוים אבל כשאני שם אני יכול להזדהות עם הצד השני וזה מוריד הרבה מהלחץ ואז אני לא שופט אותו אבל כן יודע שאני עושה את תפקידי וזה לשמור על הסדר הציבורי ולוודא שכולם יוצאים בריאים ושלמים ועם כמה שפחות חיכוכים וכשאתה עושה זה בגובה העיניים זה יותר פשוט להבין את זה".

רס"ר אברלה מוסיף כי "בסופו של דבר, שום דבר הוא לא אישי נגד אותו שוטר, צריך לעשות את ההפרדה הזאת ולא לקחת ללב, בסך הכל זה מפגינים מבקשים להוציא את התסכול שלהם אתה יכול להבין אותם אבל אין לך מה לעשות עם זה יותר מדי מלבד לבצע את העבודה במקצועיות. קרה לי לא מעט פעמים בהפגנות שפתאום מקללים אותך על מי שאתה ואת העדה שלך, זה קשה ולפעמים זה דברים שאתה חוזר איתם לבית אבל אתה מתרגל בסופו של דבר". בשלב הזה מתערבת רס"מ חלפון: "התגובות תמיד יהיו לטוב ולרע. אני יודעת שאני מסמלת סמל שלטוני וזה מופנה לא כלפיי, כלפי לולה, אלא כי אני סמל מסוים וצריך לדעת לעשות את ההפרדה.

על אף הקצב הבלתי רגיל שבה מתנהלת השגרה בירושלים, על דבר אחד שוטרי היס"מ מסכימים: זו העיר המועדפת עליהם, לעבודה ולבילוי בשעות הפנאי. "גדלתי בצפון והכרתי רק את החלק הזה של הארץ אבל מאז שהגעתי לפה כל יום זו שבירת שגרה", מסביר רס"ר קורצ'מר. "חוץ מזה שזה רוחני ומרגש אני זוכה לראות פה דברים שלא חלמתי וכל משמרת שלי בצבע".

"מהמקום שאני באתי ממנו היה פחות פתוח לזרמים ואוכלוסיות אחרות", אומר רס"מ שאהין. "אבל כשהגעתי ליס"מ אתה מתחבר לאנשים וצובר חברים לחיים, זה חברים שיהיו איתך יותר מהמשפחה בבית אתה מרגיש שיש לך גב ומשפחה". לפי רס"מ סמואל: "זה מה שמשקף את העיר, ירושלים של כולם, כור היתוך של כל סוגי האוכלוסיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully