וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הביקורות: אלפי תלמידים השתתפו במצעד הדגלים בלוד

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 18:01

רבים לקחו חלק בצעדת דגלים לכבוד חגיגות יום ירושלים בעיר. הצועדים עברו ברחבי העיר העתיקה, ובסמוך לבתי עסק ערביים, כשמצד חלקם נשמעו דברי ביקורת על התגרות וקללות לעברם. חבר במועצת העיר: "תושבי לוד הערביים לא מצפים שתושבי המדינה לא ירימו את הדגל בחגים שלנו"

בווידאו: מצעד הדגלים בלוד/ניב אהרונסון

אלפי תלמידי בתי ספר בעיר לוד השתתפו היום (חמישי) בצעדת דגלים לכבוד חגיגות יום ירושלים. הצועדים עברו ברחבי העיר העתיקה, ובסמוך לבתי עסק ערביים, כשמצד חלקם נשמעו דברי ביקורת על התגרות וקללות לעברם מצד הצועדים. הצעדה הגיעה גם לבניין העירייה, שם היה מופע וריקודים.

עמיחי לנגפלד, חבר מועצת העיר לוד סיפר לוואלה!: "זה כיף שכולם ביחד באים, כל העיר, כל התיכונים. באים אלינו מחוץ לעיר. רוקדים ומכאן ממשיכים גם לירושלים". על קולות הביקורת שטוענים שמצעד כזה הוא "אצבע בעין" לתושבים הערבים בעיר ועלול לפגוע ביחסים עמם, השיב לנגפלד כי "האירועים האלה היו גם לפני שומר החומות, והמסורת הזאת נמשכת".

"תושבי לוד מהמגזר הערבי לא מצפים שתושבי המדינה לא ירימו את הדגל בחגים שלנו", הוסיף לנגפלד. "אני מחכה ומייחל ליום הזה שהתושבים הערבים גם ידעו שהדגל הזה הוא הביטחון שלהם".

מצעד הדגלים בלוד
18.05.23. ניב אהרונסון
מצעד הדגלים בלוד 18.05.23/ניב אהרונסון
מצעד הדגלים בלוד
18.05.23. ניב אהרונסון
מצעד הדגלים בלוד 18.05.23/ניב אהרונסון
מצעד הדגלים בלוד
18.05.23. ניב אהרונסון
מצעד הדגלים בלוד 18.05.23/ניב אהרונסון

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, אמר: "מעלים את ירושלים על ראש שמחתנו, כל התלמידים ובני הנוער של העיר לוד יוצאים לחגוג עם ריקוד דגלים ברחובה של העיר לוד. אגב זו מסורת שנמשכת שנים רבות מאז שהייתי ילד קטן. 56 שנה לשחרורה של ירושלים. לוד בכל המקורות מכונה גם המשנה לירושלים. שמחים, רוקדים ונהנים".

"כפי שאפשר לראות, המשטרה פה ערוכה בכוחות מתוגברים", הוסיף רביבו. "אבל אני בטוח שלא יהיה בזה צורך ושום שימוש. אנחנו ביחסים מאוד טובים עם האוכלוסייה הערבית. אחרי מה שקרה לפני שנתיים בשומר חומות, העיר מאוד רגועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully