וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורותי יכולה לשוב הביתה: גבר הואשם בגנבת הנעליים האדומות מ"הקוסם מארץ עוץ"

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 14:38

עשרים שנה אחרי שנגנבו ממוזיאון במינסוטה, אדם הואשם בגנבה של זוג נעלי העקב האדומות, שננעלו על ידי השחקנית ג'ודי גרלנד בסרט "הקוסם מארץ עוץ" מ-1939. על פי הערכות, השווי של הנעליים כיום הוא 3.5 מיליון דולר

עשרים שנה אחרי שנגנבו ממוזיאון במינסוטה, הרשויות בארצות הברית העמידו לדין גבר בגנבה של זוג נעלי עקב אדומות שננעלו על ידי השחקנית ג'ודי גרלנד, שגילמה את דורותי בסרט "המארץ עוץ" מ-1939.

חבר מושבעים גדול ביום שלישי האשים את טרי מרטין בסעיף אחד של גנבת יצירת אמנות חשובה "בעלת מורשת תרבותית מהחסות והשליטה של המוזיאון", על פי מסמכי בית המשפט שהוגשו בבית המשפט המחוזי במינסוטה.

באוגוסט 2005, הרשויות דיווחו כי אדם פרץ למוזיאון ג'ודי גרלנד בגרנד רפידס במינסוטה, לפני שניתץ את ארון התצוגה מהזכוכית וגנב את הנעליים. על פי החוקרים, הוא לא השאיר ראיות, למעט פייט אדום בודד שנפל מאחת הנעליים.

פריצת דרך במקרה אירעה 13 שנה לאחר מכן, כשגורמים רשמיים השיבו את הנעליים במהלך מבצע סמוי במיניאפוליס. אך בזמנו לא נעצרו חשודים. לפני שנגנבו הנעליים בוטחו במיליון דולר, אך על פי משרד התובע של מחוז דקוטה הצפונית, השווי שלהן כיום הוא 3.5 מיליון דולר.

כוכבי "הקוסם מארץ עוץ" מזמרים ברדיו. GettyImages
צוות הסרט "הקוסם מארץ עוץ"/GettyImages
ג'ודי גרלנד בתפקיד דורותי ב'הקוסם מארץ עוץ', 1939. imdb
ג'ודי גרלנד כ"דורותי"/imdb

הנעליים נחשבות לאחת המזכרות המוכרות ביותר בהיסטוריית הסרטים האמריקנית. בסרט, הנעליים ניתנו במתנה לדורותי על ידי גלינדה, המכשפה הטובה. הן נוצרו על ידי המעצב הראשי של אולפני MGM, גילברט אדריאן, שצבע אותן באדום וכיסה אותן בפייטים.

לא ידוע כמה זוגות נעליים נעלה גרלנד במהלך צילומי הסרט, אך הזוג שנגנב היה בין ארבעת הזוגות ששרדו. זוג אחד נמכר במכירה פומבית בעבור 660 אלף דולר ב-2020. השני הוצג באחרונה במוזיאון האקדמיה לסרטים נעים בלוס אנג'לס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully