וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראשונה בתור: מדינת מונטנה אסרה השימוש באפליקציית טיקטוק

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 11:06

הצעד הוא אחד מהדרמטיים ביותר בשורה של צעדים שננקטים בארצות הברית נגד טיקטוק, שנמצאת בבעלות חברת הטכנולוגיה הסינית בייטדאנס. טיקטוק נחשדת בשל קשריה עם סין והחשש הוא שזה עלול להוות איום ביטחוני לאומי על ארצות הברית

אסף שגיא, מנכ"ל טיקטוק ישראל מספר על החידושים באפליקציה/וואלה!כסף

מונטנה נהפכה למדינה הראשונה בארצות הברית שהחרימה את אפליקציית טיקטוק הסינית, לאחר שהמושל חתם על חקיקה שאוסרת על חנויות אפליקציות סלולריות להציע אותה.

הצעד הוא אחד מהדרמטיים ביותר בשורה של צעדים שננקטים בארצות הברית נגד טיקטוק, שנמצאת בבעלות חברת הטכנולוגיה הסינית בייטדאנס . טיקטוק נחשדת בשל קשריה עם סין, והחשש הוא שזה עלול להוות איום ביטחוני לאומי על ארצות הברית.

טיקטוק. רויטרס
אפליקציית טיקטוק/רויטרס
בלון ריגול סיני מעל מונטנה. רויטרס
בלון ריגול סיני מעל מונטנה/רויטרס

הממשלה הפדרלית ויותר ממחצית המדינות בארצות הברית אסרו על השימוש באפליקציה במכשירים ממשלתיים, וממשל ביידן אף איים בחרם לאומי אלא אם כן החברה האם של טיקטוק תמכור את מניותיה. בייטדאנס מכחישה שחלקה מידע עם הממשלה הסינית, ואמרה כי החברה לא תעשה זאת גם אם תתבקש.

טיקטוק פירסמה הצהרה שבה נאמר כי החוק במונטנה "מפר את זכויות התיקון הראשון לחוקה של תושבי המדינה על ידי החרמה לא חוקית של טיקטוק", וכי החברה מתכננת "להגן על הזכויות של משתמשיה בתוך ומחוץ למונטנה".

החוק במונטנה ייכנס לתוקף ב-1 בינואר והוא אוסר על הורדות של טיקטוק במדינה. מי שייעשה כך - חנות אפליקציות או טיקטוק - ייקנס בעשרת אלפים דולר ליום על כל פעם ש"האפשרות תוצע למשתמש" לקבל גישה לפלטפורמה או להוריד את האפליקציה. הקנסות לא יחולו על המשתמשים.

מונטנה גם אסרה על השימוש בכל האפליקציות של רשתות חברתיות שאוספות ומספקות מידע אישי או נתונים למפרסמות זרות או ממשלות, כולל וויצ'אט הסינית וטלגרם, שנוסדה ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully