וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מנהיג צפון קוריאה צולם בוחן לוויין ריגול צבאי ראשון של המדינה

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 10:54

פיתוח לוויין ריגול צבאי היה אחד מפרויקטי הביטחון שעליהם הכריז קים ב-2021. בדצמבר 2022, צפון קוריאה אמרה כי ביצעה "ניסוי חשוב אחרון" והודיעה כי בניית הלוויין תושלם באפריל 2023

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און בחן את לוויין הריגול הצבאי הראשון של המדינה ונתן את אישורו להתקדם עם "תוכנית הפעולה העתידית" שלו, על פי התקשורת הממלכתית. קים נפגש עם "ועדת ההכנה לשיגור הלוויין" אתמול (שלישי) לפני שבחן את הלוויין, דיווחה סוכנות הידיעות KCNA.

לפני חודש אמר קים כי בניית הלוויין הושלמה והעניק אור ירוק לשיגורו. הדיווח פורסם שבוע לאחר שפיונגיאנג שיגרה, לדבריה, את הטיל הבליסטי הבינלאומי הראשון שמופעל בדלק מוצק - פריצת דרך משמעותית בתוכנית הנשק שלה.

לוויין ריגול צבאי של צפון קוריאה. GettyImages
צוות פיתוח הלוויין/GettyImages
לוויין ריגול צבאי של צפון קוריאה. GettyImages
מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און/GettyImages
לווין ריגול צבאי של צפון קוריאה. GettyImages
צוות פיתוח הלוויין/GettyImages

קים צולם לפני חודש ב"מינהל הפיתוח החלל והתעופה הלאומי" (Nada) עומד מול מסך שמראה משהו מטושטש שנראה דומה ללוויין. "אחרי שלמד לפרטים את העבודה של הוועדה, קים בחן את לוויין הריגול הצבאי הראשון, שמוכן לשיגור ועובר בדיקות אחרונות", דיווחה KCNA. לאחר מכן, "הוא אישר את התוכניות העתידיות של ועדת ההכנה", נאמר בדיווח.

פיתוח לוויין ריגול צבאי היה אחד מפרויקטי הביטחון שעליהם הכריז קים ב-2021. בדצמבר 2022, צפון קוריאה אמרה כי ביצעה "ניסוי חשוב אחרון" והודיעה כי בניית הלוויין תושלם באפריל 2023.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully