וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שנה אחרי: המומיה החייזרית שנמצאה במדבר ושכתבה את ההיסטוריה

4.6.2023 / 0:05

בשנת 2003 נמצא שלד זעיר ומבהיל עם מבנה עצמות חריג בכנסייה נטושה ליד עיר קטנה. הסברה הראשונית הניחה שמדובר בחייזר, אבל מדענים חשפו את האמת המצמררת שרק הפכה את הפרשה לעוד יותר מסקרנת

Sirius Official Trailer (2013) - UFO, Extraterrestrials, Alternative Energy Documentary/Apple

זוכרים שסיפרנו לכם על "אתא"? מדובר בשלד מומיה זעיר שנמצא בכנסייה נטושה במדבר אטאקמה בעיר נוריה בצ'ילה. לשלד הזה, בגודל 15 ס"מ, היה מראה מצמרר עם מארובת עיניים מלוכנסת ו-10 זוגות של צלעות (בניגוד ל-12 אצל אדם רגיל). המבנה המוזר הזה יצר קונספירציה שמדובר בשאריות של חייזר.

בעקבות סרט תיעודי שנעשה עליו, "סיריוס", שתמך בתיאוריית החייזרית, חובבי של עב"מים נהרו לעיירת הכורים הנטושה.

ניתוח השרידים (שנחשבו לראשונה כעתיקים) הסיקו שהגופה החנוטה מתה בשנות ה-70.

מומיה של חייזר?. APLLE, אתר רשמי
תינוקת שמתה אחרי הלידה?/אתר רשמי, APLLE

אין כל תיעוד רשמי לגבי מה היא הגופה הזעירה, אבל מדענים ביטלו את תיאוריית החייזרים ב-2008 לאחר שבדיקות שנערכו באוניברסיטת סטנפורד, סן פרנסיסקו ואוניברסיטת קליפורניה חשפו כי אתא הוא אכן בן אדם.

ההערכה הייתה שהשלד - שזוהה כשל נקבה - היה של תינוקת שנפטרה מיד לאחר הלידה. היו לה מספר פגמים גנטיים שעיכבו את גדילתה כולל גמדות וחריגות בעצמות.

גארי נולן, פרופסור למיקרוביולוגיה ואימונולוגיה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת סטנפורד, מאמין שמחקר נוסף על אתא יועיל להורים בעתיד, ויכול לספר פתרונות לסובלים מבעיות צמיחת עצם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סריקת רנטגן של המומייה שנמצאה בצ'ילה. Sirius Disclosure, צילום מסך
סריקת רנטגן של המומייה שנמצאה בצ'ילה/צילום מסך, Sirius Disclosure

ד"ר נולאן החל לחקור את המקרה ב-2012 לאחר ששמע חבר אומר שאולי נמצא חייזר. המחקר שלו סיפק בהירות לגבי מה שהיה סיפור מאוד פומבי וסנסציוני במשך זמן רב, והוא נעשה מתוך רצון להביא קצת אנושיות לדיון הזה וכבוד לשלד", הוא אמר ל"טיימס" באותה שנה.

"ה-DNA והתמונות מגיעים משרידים שלא היה ידוע שהם אנושיים כשהמחקר החל. זה זמן רב ידוע שהשלד הזה הוחזק באופן פרטי בספרד, ללא טענות להתנהגות פלילית באשר לאופן רכישתו".

אבל בכתבה במגזין המקוון Etilmercurio, כריסטינה דורדור,מאוניברסיטת אנטופגאסטה, ביקשה מממשלת צ'ילה לגנות את החוקרים. היא כתבה: "אנחנו לא יודעים איך ילדה קטנה הגיעה להיות קבורה ליד כנסייה בעיירה נטושה. אנחנו לא יודעים אם היא נולדה בחיים, אבל אנחנו יודעים שהיא קיבלה טיפול ואהבה ברגעיה האחרונים, כשהיא כוסתה בזהירות בבד לבן וסרט סגול. מציר הזמן המשוער של מותה, סביר להניח שאמה עדיין בחיים. לאור כמות ההתעניינות על המקרה בתקשורת ייתכן גם שהמשפחה נאלצה לשחזר לחיות מחדש אירועים שקרו מלפני 40 שנה. אבל מהו גורלה של הילדה מנוריה? להיות קבורה במגירה אפלה באיזה מקום באירופה."

  • עוד באותו נושא:
  • שלד
  • מומיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully