וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרות סדר בקבר יוסף: צה"ל מתגבר אבטחה בשל הגעת מתפללים רבים

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 23:44

כוחות הביטחון הגבירו אבטחה במתחם הקבר שבשכם, בעקבות הגעה מתוכננת של מתפללים יהודים רבים למקום. כמה מפרי סדר אלימים פתחו באש לעבר הכוחות, שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות

עימותים סמוך לקבר יוסף/תיעוד ברשתות חברתיות לפי חוק זכויות יוצרים סעיף 27א'

כוחות הביטחון הגבירו אבטחה הערב (שלישי) במתחם קבר יוסף שבשכם, בעקבות הגעה מתוכננת של מתפללים יהודים רבים למקום. הכוחות החלו לפעול באמצעי לפיזור הפגנות מול כמה מפרי סדר אלימים שפתחו לעברם באש.

בנובמבר האחרון, ירו חמושים פלסטינים לעבר שיירה של חברי ליכוד, ש"ס והציונות הדתית, שנכנסו עם ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, לקבר יוסף. בזמן יציאת הבכירים מהקבר נפתחה אש לעבר כוחות הביטחון שאבטחו את האזור. לא היו נפגעים או נזק.

הפרות הסדר שהתפתחו במקום כללו גם השלכת מטענים מאולתרים, ידויי אבנים והצבת מכשולים בדרך היציאה. על פי דיווחים פלסטיניים, צעיר נורה למוות מאש צה"ל. בתמונות שלו שהופצו ברשתות החברתיות הוא נראה עם נשק. "גוב האריות" לקחו אחריות על האירוע.

חיילי צה"ל בקו התפר. דובר צה"ל
צה"ל תגבר כוחות בשל הגעת מתפללים רבים למתחם הקבר/דובר צה"ל

באוגוסט נפצעו בפיגוע ירי בקבר יוסף שני מתפללים, בהם אחד באורח בינוני-קשה. השניים נכנסו יחד עם שלושה מתפללים נוספים למתחם ללא אישור, וחולצו על ידי כוחות צה"ל שהוזעקו למקום. כוחות הביטחון העבירו אותם למחסום שנמצא צפונית לשכם - ומשם הפצועים פונו לבית החולים. מדובר צה"ל נמסר כי כניסתם של המתפללים למתחם נעשתה ללא תיאום. זהות היורה, או היורים, עוד לא ידועה.

לאחר הפיגוע, ראש מועצת שומרון קרא למתפללים המגיעים למתחם להיכנס רק בתיאום מול צה"ל. "לצערנו כל כניסה לא מתואמת היא סכנת נפשות", אמר. "אני קורא לצה"ל לשים ידיו על המחבלים ולמגר את קיני הרוצחים בשכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully