וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיבוץ הכי מופגז בעוטף עזה מתאושש מהמבצע: "אין מחשבות על עזיבה"

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 17:33

כרם שלום ספג 16 רקטות ופצמ"רים במהלך ימי "מגן וחץ", ונזקים נגרמו לבתים ולתשתיות. עם הפסקת האש, בקיבוץ יקיימו טקס נטיעות עצים ונערכים לקלוט משפחות נוספות בשנה הקרובה. "לא תישאר דירה אחת פנויה, זה החוסן והחוזק"

בווידאו: הפקודה לחיסולם של 3 בכירי הג'יהאד שפתחה את מבצע "מגן וחץ"/צילום: דובר צה"ל

קיבוץ כרם שלום היה היישוב המופגז ביותר בעוטף עזה במהלך מבצע "מגן וחץ", ו-16 רקטות ופצצות מרגמה שנורו משטח הרצועה התפוצצו בשטחו. הן גרמו לנזקים לבתים ולתשתיות והרגו מאות עופות באחד הלולים, אך עתה, עם הפסקת האש, הקיבוץ מתחיל להתאושש ואף נערך לקליטת משפחות נוספות. במהלך הערב (שלישי), יתקיים טקס נטיעת עצים במקומות שספגו פגיעות ישירות.

בעבר התקשה הקיבוץ לקלוט תושבים חדשים לאור המצב הביטחוני באזור וחטיפת גלעד שליט שאירעה בסמוך לו. ואולם, בחמש שנים האחרונות חל מהפך וכ-20 משפחות חדשות כבר נקלטו בו, ובמזכירות כרם שלום ממשיכים לקבל בקשות נוספות.

כרם שלום, שלושה ימים אחרי הפסקת האש. יניר יגנה
תושבי הקיבוץ כבר מורגלים למבצעים בעזה. נטיעות בכרם שלום/יניר יגנה
פאב בקיבוץ כרם שלום. יניר יגנה
פאב בקיבוץ/יניר יגנה
קיבוץ כרם שלום. יניר יגנה
"הקיבוץ חזק ואיתן, ואנחנו מתכננים לקלוט בשנה הקרובה עוד שמונה משפחות חדשות"/יניר יגנה

יניב בן חגי לוי, מנהל הקהילה בקיבוץ, אמר כי "אני יודע מהו חוסן, אבל כמו שראיתי פה, אין בשום מקום. אין שום שיחה על המגורים בכרם שלום, אף אחד לא מעלה את זה, הקיבוץ חזק ואיתן ואנחנו מתכננים לקלוט בשנה הקרובה עוד שמונה משפחות חדשות ואז לא תישאר דירה פנויה בקיבוץ. זה החוסן והחוזק".

רוני קיסין, תושבת אחרת, סיפרה כי " בזמן הלחימה הייתי בקיבוץ והיו נפילות. זה לא מצב אידאלי, היינו בדריכות ובמתח, אבל הקיבוץ חזק". לדבריה, "כרם שלום זה הבית שלי, אין בכלל מחשבות על עזיבה, הבת שלי והנכד שלי גרים פה, זה המקום הבטוח שלנו ועוד משפחות יגיעו לפה. יש פה קהילה חמה וחזקה, אחרת לא היינו שורדים את המבצעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully