וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עוזבת את העיר: כלבת הים יוליה ממשיכה לנוח בחוף ביפו

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 12:55

גם היום המשיכה כלבת הים הנזירית, זה היום השלישי, להיכנס למי הים ולשוב לחוף. "שלומה מצוין", סיפר פקח היחידה הימית של רשות הטבע והגנים ל-103fm. מנהלת מחקר כלבי הים בישראל: "מעריכה שהיא תבלה יותר זמן במים"

כלב ים נזירי בחוף יפו, מאי 2023/צילום: גיל סידי

גם הבוקר (שלישי) ממשיכה כלבת הים הנזירית יוליה לשהות בחוף ביפו. כלבת הים ממשיכה לזכות באבטחה של 24 שעות ביממה. "הגעתי הבוקר לתצפית למרות שכלבת הים שהתה כל הלילה בים וראיתי שהיא בחרה לעלות שוב לחוף והיא התמקמה במקום נוח יותר עבורה ונשארתי להשגיח עליה ולאפשר לה לנוח בבטחה עד הקמת התיחום החדש", סיפר מפקח רשות הטבע והגנים שור ענתבי.

שי קבסה, פקח היחידה הימית ברשות, סיפר ששלומה מצוין. "היא עושה מה שכלב ים נזירי עושה: אוכל וחוזר לנוח", אמר קבסה בריאיון לרדיו 103fm. "היא מדי פעם מזיזה את האגן כי לא נוח לה איזה סלע וחוזרת לאותו מילימטר. היא נכנסת, אוכלת וחוזרת. זה רק מראה שהיא במצב טוב. המון אנשים מגיעים והשטח מגודר".

כלבת הים יוליה ביפו. שור ענתבי, רשות הטבע והגנים
כלבת הים יוליה ביפו/רשות הטבע והגנים, שור ענתבי

הווטרינר אלון לוי מדגיש את חשיבות השמירה על הכלבים בחוף, לבל יתקרבו ליוליה: "בעבר כבר דווח לא פעם על תקיפות כלבי ים על ידי כלבים. הכלבים עלולים להעביר טפילים - קרציות ופרעושים וכן מחלות. חשוב למנוע מכלבים להגיע למקום, ולהקפיד ללכת איתם קשורים ברצועה. פצע נשיכה אחד, ולכלבת הים תידרש פרוצדורה רפואית מורכבת".

ד"ר מיה אלסר מדלפיס, מנהלת מחקר כלבי הים בישראל, הוסיפה: "להערכתי מדובר בהתאוששות נורמלית של כלבת הים. אני מעריכה שהיא תבלה יותר ויותר זמן במים ולא תעלה בחזרה בדיוק לאותה נקודה. ולכן חשוב לפנות לציבור, להסביר שייתכן שההתאוששות והשהייה במים מצביעים על סיומו המתקרב של הביקור - ולבקש מכולם לשמור על מרחק כדי לתת לה לשוב הביתה בשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully