וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטוגל אישרה המתת חסד תחת מגבלות

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 14:51

המתת חסד היא חוקית לגמרי בשלוש מדינות אירופיות: בלגיה, לוקסמבורג והולנד, אך סיוע למוות או המתת חסד פסיבית הם חוקיים במדינות אירופיות רבות. ההצבעה הפכה שורה של וטואים שהטיל נשיא המדינה השמרני מרסלו רבלו דה סוזה

הפרלמנט הפורטוגלי הצביע בשבוע שעבר בעד אישור התאבדות בסיוע רופא במקרים מסוימים ומוגבלים. אנשי מקצוע בתחום הרפואה יוכלו לסייע לאנשים למות, אם הם סובלים באופן קיצוני כתוצאה ממחלה סופנית או פציעה חמורה, ואינם מסוגלים לשים קץ לחייהם לבד. ההצבעה הפכה שורה של וטואים שהטיל נשיא המדינה השמרני מרסלו רבלו דה סוזה.

כמעט כל חברי המפלגה הסוציאליסטית השלטת הצביעו בעד החקיקה, כמו גם שלוש מפלגות השמאל-מרכז הקטנות יותר והמפלגה הליברלית. כמה חברים ממפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר מהמרכז-ימין, הסוציאל דמוקרטים, גם כן תמכו בחקיקה.

איזבל מוריירה, פוליטיקאית מהמפלגה הסוציאליסטית שקידמה את החוק בפרלמנט, ברכה על ההצבעה ואמרה כי זאת התגשמות של חירויות שלהן שאפה פורטוגל במהפכה ב-1974, שהפכה אותה לדמוקרטית. הפיכה של וטו שהנשיא הטיל, היא הוסיפה, היא "דבר נורמלי" במדינה דמוקרטית - במיוחד לאחר דיון ציבורי בסוגייה, שנמשך יותר משלוש שנים.

חברי המפלגה הימנית-קיצונית צ'גה, השלישית בגודלה בפרלמנט, הצביעו נגד החוק ודרשו משאל עם בנושא המתת חסד; גם המפלגה הקומוניסטית הצביעה נגד.

- כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל (שמאל) עם נשיא פורטוגל מרסלו רבלו דה סוזה. רויטרס
נשיא פורטוגל מרסלו רבלו דה סוזה עם כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

הנשיא דה סוזה חייב לחתום על החוק בתוך שמונה ימים מהרגע שהונח על שולחנו. אך הרפורמה עדיין נמצאת בסיכון של דחייה או ביטול, אם אחד מכל עשרה חברי פרלמנט יבקש באופן רשמי מבית המשפט החוקתי לעבור שוב על החקיקה.

המתת חסד היא חוקית לגמרי בשלוש מדינות אירופיות: בלגיה, לוקסמבורג והולנד. סיוע למוות או המתת חסד פסיבית הם חוקיים במדינות אירופיות רבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully