וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים נגד המתת חסד: "לרופא אין רשות להמית"

9.6.2014 / 1:43

התיקון לחוק שאישרו השרים, המאפשר לרופאים לסיים את חייו של חולה נוטה למות בעל דעה צלולה, עורר זעם רב ברחוב החרדי. "הריגת אדם תהפוך לנורמה רצויה", הזהירו רבנים

הרב הראשי דוד לאו מגיע לביה"ח הדסה עין כרם בו מאושפז הרב עובדיה יוסף. יואב דודקביץ'
"מותר לתת משככי כאבים, אך לא להמית". הרב לאו/יואב דודקביץ'

תיקון החוק של ח"כ עפר שלח (יש עתיד) שעבר אתמול (ראשון) ברוב קולות בוועדת השרים לחקיקה, אשר יאפשר לרופאים לרשום סם במימון ממית לחולים סופניים – מבלי שיישאו באחריות פלילית לכך - עורר תגובות נזעמות בקרב גורמים בכירים במגזר החרדי. הרב הראשי לישראל, דוד לאו, פרסם הודעת גינוי בה טען כי לרופא ניתן תפקיד לרפא, וכשאינו יכול לרפא "אין לו רשות להמית". עוד הוסיף הרב, כי לדעתו, "מותר לתת משככי כאבים גם אם בהצטברותם תתקרב שעת המוות, אך לא להמית".

"חוק המוות בהובלת סיעת יש עתיד הינו חלק ממסכת חוקים המבקשים לאבד את זהותה של מדינת ישראל כמדינת היהודים", תקף ח"כ אלי ישי (ש"ס). "בכל יום ראשון, ובהתאם לתוצאות הסקרים בעיתוני סוף השבוע, עדים אזרחי ישראל להצעות חוק פופוליסטיות נוספות מבית מדרשם. תקוותי כי ראש הממשלה יתעשת וירים תמרור עצור לילדי קייטנת יש עתיד ולמדריכם".

עוד בוואלה! חדשות:
קוברים בן שלישי: האסונות של משפחת בן יוסף
ירי מחוץ לאולם אירועים בנשר: בן 28 נפצע בינוני
הנשיא פרס ואבו מאזן התפללו יחד בוותיקן

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר בתגובה לאישור התיקון כי "ממשלת ישראל חצתה היום עוד גבול וממשיכה את מלחמתה בקודשי ישראל על ידי פגיעה בערך קדושת החיים". לדבריו, "הגיע הזמן לעשות המתת חסד לממשלה הרעה הזו".

ב"פורום חותם", פורום תורני מקצועי המאגד מכוני הלכה ומחקר מובילים, טענו כי הצעת החוק של ח"כ שלח מהווה סיוע פעיל להתאבדות. "אם מקובלת עלינו הנחת היסוד שחייו של אדם פתוחים לדיון, הזכות לחיים כבר אינה מוסכמה ברורה ונוצר כביכול דיון לגיטימי, אודות היכן מותר להפסיק חייו של אדם", טענו רבני הפורום. "החוק יביא בסופו של דבר להפסקת חייהם של אנשים ש'אינם מתאימים לנו', כל רופא יעשה דין לעצמו, והריגת אדם תהפוך לנורמה רצויה". "לרופא ניתנה האפשרות לרפא חולים אך לא ניתנה בשום אופן רשות לקצר אותם", הוסיפו, "ולכן חובה על חברי הכנסת לעצור את ההידרדרות המוסרית בטרם יהיה מאוחר מדי".

התיקון לחוק שאושר אתמול, מפרט תנאים שבהם יקבל אדם, הלוקה במחלה חשוכת מרפא, הגורמת סבל לו פיזי ונפשי, לקבל מרשם לתרופות מרדימות, אשר נטילתן תוביל למותו. על פי התיקון, מטופל רשאי לבקש מתוך רצון חופשי ועצמאי, כשאינו סובל מדיכאון, מרשם ממית מרופאו האישי. את הבקשה הוא חייב להביע פעמיים בעל פה, ופעם נוספת בכתב, בנוכחות שני עדים ובהפרש של 15 יום בין בקשה לבקשה. כדי למנוע "תיירות מוות", חייב המבקש להיות תושב המדינה חמש שנים לפחות. לאחר שקיבל החולה תרופה ממיתה, עליו ליטול את התרופה באופן עצמאי, במקום שאינו ציבורי. בתעודת פטירה של מטופל שמת בשל נטילת תרופה לפי מרשם ממית, תצוין סיבת המוות כמוות טבעי ממחלתו הראשונית של המטופל.


.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully