וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שודדים בשם התורה": רוב מוחץ ברשתות החברתיות נגד חוק הארנונה

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 16:07

כ-80% מהגולשים ברשת תופסים את החוק שמקדמת הקואליציה באופן שלילי, ורבים רואים בו צעד שנועד "לקחת מהציבור החילוני, שעובד, ולתת למגזר החרדי". עם זאת, רוב הציבור כלל אינו יודע מה כולל החוק ומה מטרתו. ביקורת גם על שביתת השלטון המקומי

בווידאו: סמוטריץ' תוקף: "ראשי הערים נלחמים במי שרוצה להוריד את יוקר הדיור"/צילום: לע"מ

כ-80% מהגולשים ברשתות החברתיות תופסים באופן שלילי את חוק הארנונה שמקדמת הקואליציה - כך עולה היום (שני) מנתוני "באזילה", החברה המובילה לניטור וניתוח דעת קהל ברשת, שנאספו עבור וואלה.

ביממה האחרונה נרשמו יותר מ-700 דיונים וכ-88 אלף אינטראקציות ברשתות החברתיות סביב החוק. גולשים רבים טענו כי מדובר בצעד שנועד "לקחת מהציבור החילוני שעובד ולתת למגזר החרדי". ביקורת נוקבת נכתבה נגד שר האוצר בצלאל סמוטריץ', בטענה כי החוק ייטיב עם המגזר החרדי. אולם, נשמעה ביקורת חריפה גם נגד החלטת השלטון המקומי להשבית את מערכת החינוך בתגובה למהלך.

בין היתר, כתבו הגולשים כי מדובר ב"שוד הקופה הציבורית", ב"גזל אנשי ונשות העמל ושכבות הביניים שיהפוך אותם לעניים" וב"הכנסת יד לכיס של כל אזרח עבור אלה שלא עושים דבר", וכן נכתב כי "ממשלת החורבן ממשיכה בשלה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' במסיבת עיתונאים 14 במאי 2023. לע"מ, אתר רשמי
ביקורת חריפה ברשת נגד המהלך. שר האוצר בצלאל סמוטריץ'/אתר רשמי, לע"מ

עם זאת, חלק מהגולשים טענו כי "אם הכסף הזה יחזק את הפריפריה, דיינו", ואף תקפו את המתנגדים: "כולם מדברים על חלוקה צודקת, עזרה לחלש ועוד קלישאות, עד שזה מגיע לגבינה שלהם ואז הם נעמדים על הרגליים האחוריות".

אחד הדברים המעניינים שניתן ללמוד מתגובות הגולשים, הוא כי רובם אינם יודעים כלל מה החוק כולל. "ניתן להבחין בביקורות שנובעות בעיקר מאי הבנת החוק", מסבירה מנכ"לית באזילה, לילך קינן.

חוק הארנונה שמקדמת הממשלה יחייב רשויות שמרוויחות כסף רב מארנונה שהן גובות מעסקים להעביר סכום מסוים ל"קרן ארנונה" שתחולק לרשויות שמקדמות בניית יחידות דיור על חשבון בתי עסק. זאת, בין היתר מפני שהארנונה שניתן לגבות מבעלי עסק גבוהה משמעותית מזו שאפשר לחייב תושבים. מטרת החוק היא לעודד בניית דירות על פני מרכזי מסחר, ובכך בתקווה להוזיל את מחירי הדיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully