וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי: מתקפת הנגד תצא לפועל בקרוב מאד

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 14:49

גורם רשמי בצבא ארצות הברית וגורם רשמי מערבי אמרו כי ההכנות לקראת מתקפה כוללות פגישה ביעדים כגון מאגרי נשק, מרכזי פיקוד ומערכות ארטילריהכדי להכין את שדה הקרב לקראת הכוחות בשטח

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר בשבת כי "הצעדים הראשונים החשובים" במתקפת הנגד המצופה "ייצאו לפועל בקרוב". הוא אמר את הדברים ברומא, לאחר שנפגש עם מקבילתו האיטלקייה ג'ורג'יה מלוני. זלנסקי נפגש גם עם האפיפיור פרנציסקוס.

נשיא אוקראינה אמר לכתבים כי הכוחות מתכוננים "ברצינות רבה". "יינקטו צעדים מאוד רציניים. איני יכול לומר לכם מתי, אך אתם תראו בעצמכם, ורוסיה תרגיש זאת", הוא אמר. "אנחנו מאמינים בניצחון והצעדים הראשונים יינקטו בקרוב מאד".

וולודימיר זלנסקי והאפיפיור פרנציסקוס בוותיקן. רויטרס
נשיא אוקראינה והאפיפיור בוותיקן/רויטרס
בווידאו: נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בבחמוט; בניין מגורים בזפוריז'יה נפגע במתקפה רוסית/רויטרס

גורם רשמי בצבא ארצות הברית וגורם רשמי מערבי אמרו ל-CNN כי הכוחות האוקראיניים החלו להתכונן לקראת מתקפה, כולל פגישה ביעדים כגון מאגרי נשק, מרכזי פיקוד ומערכות ארטילריה כדי להכין את שדה הקרב לקראת הכוחות בשטח. זאת טקטיקה שגרתית שקודמת למבצעים צבאיים גדולים במיוחד.

זלנסקי אמר בשבוע שעבר כי מדינתו זקוקה ל"עוד קצת זמן" לפני שתפתח במתקפת הנגד משום שהיא ממתינה לסיוע צבאי מערבי שצפוי להגיע. אחת מהמדינות שתומכות באוקראינה היא גרמניה, אליה הגיע זלנסקי הבוקר, לראשונה מאז החלה המלחמה. משרד ההגנה הגרמני אמר אתמול כי יספק לאוקראינה סיוע צבאי נוסף בשווי 3 מיליארד דולר, כולל 30 טנקים.

עוד בוואלה!

ישראל מתכננת לבצע ניסוי במערכת התראה מטילים בקייב בחודש הבא

לכתבה המלאה

בשטח, טילים רוסיים שוגרו אמש לעיר טרנופיל, שממנה הגיעו נציגי האירוויזיון, בזמן שתחרות השירה היתה בעיצומה. שני אזרחים אושפזו בבית החולים. "כשאירופה חוגגת מוזיקה, אחדות ואור בתחרות האירווויזיון, רוסיה משגרת טילי שיוט לעבר אוקראינה, שמתנגדת לה בחשכה", צייץ משרד ההגנה האוקראיני. אוקראינה ניצחה באירוויזיון בשנה שעברה אך בשל המלחמה לא אירחה השנה את התחרות. במקומה התנדבה לארח את האירוויזיון העיר ליברפול באנגליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully