וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה במערכת הביטחון: הג'יהאד האסלאמי מפחית במטחים כדי להיערך למערכה ארוכה

עודכן לאחרונה: 13.5.2023 / 18:26

על פי הערכות, ארגון הטרור החליט ביממה האחרונה להפחית את כמות השיגורים, בעקבות ארסנל הולך ופוחת, ומהרצון להיערך להמשך הלחימה. גורמים במערכת הביטחון הבהירו כי הג'יהאד לא השתמש עד כה ברקטות בעלות חימוש לא מוכר או משופר

השמדת משגר פצצות מרגמה/דובר צה"ל

גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי בג'יהאד האסלאמי החליטו ביממה האחרונה לשנות את מדיניות שיגורי הרקטות על ישראל, בעקבות ארסנל הולך ופוחת. על פי הערכות, בארגון הטרור הוחלט לעבור לשלושה מטחים בממוצע ביום, כחלק מהרצון להיערך למערכה ממושכת.

הגורמים הבהירו כי עד כה הג'יהאד האסלאמי לא ביצע שימוש ברקטה לא מוכרת ולא הייתה אף הפתעה בסוג החימושים שבהם עשה שימוש. מטח הרקטות הגדול ביותר היה בערך מאה שיגורים, וביממה האחרונה המטח הגדול היה בשעה 12:55, אז נורו כ-55 רקטות לעבר מספר רב של מוקדים. שדרות עדיין המטרה המרכזית של ארגון הטרור אחוז גבוה מאוד של שיגורים אליה.

ירי רקטות מעזה, 10 במאי 2023. רויטרס
תיעוד ירי רקטות לעבר ישראל. השבוע/רויטרס

בתוך כך, במהלך מבצע "מגן וחץ" הכניס חיל האוויר שיפורים טכנולוגיים במערכת כיפת ברזל, וכעת שיעור היירוטים נע סביב 91% אחוזים. כמו כן, מתחקיר מקרה נפילת הרקטה ברחובות, שבו נרצחה תושבת העיר, עולה כי היה כשל ברכיב אחד ונשללה באופן מוחלט ההשערה על כשל במערכת כולה. מחר יתבצע תחקיר מעמיק בחיל האוויר למציאת הרכיב התקול.

מעבר לכך, מנתוני צה"ל עולה כי יחס המיירטים שמשוגרים לעבר כל רקטה הוא מהטובים שהיו אי פעם. בנוסף, בצבא משבחים את השימוש בקלע דוד לצרכי יירוט הרקטות בשני מקרים שונים. על פי ממצאים שהוצגו היום לרמטכ"ל, הרצי הלוי, הוכתר השימוש במערכת כ"אבן דרך" שתסייע רבות בעימות בזירה הצפונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully