וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבל ניסה לדקור לוחם מג"ב במעבר באזור ג'נין, אין נפגעים בקרב הלוחמים

עודכן לאחרונה: 13.5.2023 / 17:22

המחבל הגיע בריצה לעבר אנשי מג"ב, במחסום שבגזרת החטיבה המרחבית מנשה. הלוחמים ירו לעברו וניטרלו אותו. פיגוע הדקירה האחרון אירע בתחילת החודש בכיכר עינאבוס שבשומרון, אז נפצע קל חייל בן 20 מדקירה של תושבת חווארה בת 26, שנורתה למוות

תיעוד ניסיון הפיגוע סמוך לאריאל/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

מחבל הגיע היום (שבת) למעבר שקד באזור ג'נין וניסה לדקור את אחד הלוחמים. המחבל נוטרל. לא היו נפגעים בקרב החיילים במחסום. החשוד הגיע לכיוון המעבר ופתח בריצה לעבר לוחמי משמר הגבול שהיו במקום, שביצעו ירי לעברו. מעבר שקד נמצא בגזרת החטיבה המרחבית מנשה.

ביום שני נחשף כי כוחות הביטחון סיכלו תשתית טרור של ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין ביהודה ושומרון, שביצעה את ניסיון הפיגוע בביתר עילית במרץ האחרון, ותכננה פיגועים נוספים. שישה פעילים בארגון נעצרו, חברים בתא הסטודנטים הפועל מטעמו, תושבי מחנות פליטים באזור בית לחם, ששמם וסאם עוינה, אחמד אבו נעמה, מאזן עבידאללה, מחמד אלברק, ראמי אלאחמר ונור מחמוד. בנוסף, נעצרה תושבת ישראל שהסיעה את אחד הפעילים. עם זאת, לאחר שהתברר בחקירתה כי לא הייתה מודעת לכוונותיו, הוגש נגדה כתב אישום בעבירה של הסעת שוהה באופן לא חוקי.

סכין שבה נעשה שימוש בניסיון הפיגוע במעבר שקד, 15 במאי 2023. דוברות משטרת ישראל
הסכין שבה ניסה המחבל לדקור את אנשי מג"ב במעבר שקד, 13 במאי 2023/דוברות משטרת ישראל

בתחילת החודש נפצע חייל כבן 20 באורח קל, לאחר שנדקר בפיגוע דקירה שהתרחש בכיכר עינאבוס שבשומרון. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בילינסון בפתח תקווה כשהוא בהכרה מלאה ומצבו יציב. המחבלת אימאן עודה שביצעה את הפיגוע, תושבת חווארה בת 26, נורתה למוות.

מחקירת המקרה עולה כי המחבלת הגיעה בשעות הבוקר למחסום הממוקם ליד הכיכר, והחלה לתקוף את החייל שעמד במקום תוך שהיא דוקרת אותו בכתפו. בן ה-20 הסתובב, דחף אותה, צעד לאחור ונטרל אותה בסיוע לוחם נוסף שנכח במקום.

זמן קצר לפני הפיגוע וכן לאחריו התקיימה שורת אירועי יידוי אבנים על ידי פלסטינים לעבר רכבים ואוטובוסים ישראליים בציר חווארה.

בסוף החודש שעבר נפצע צעיר בן 28 באורח בינוני בפיגוע ירי באזור צומת המשטרה הבריטית שבבנימין. מהחקירה עלה כי המחבל פתח באש לעבר משתתפים בריצת יום הזיכרון לזכר הנופלים בפיגוע הירי במחסום באזור ב-2002. כוחות גדולים של צה"ל הגיעו לזירה, ופתחו בסריקות אחר המפגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully