וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביב גפן חגג יומולדת 50 - ותקע אצבע בעין לחצי מדינה

עודכן לאחרונה: 12.5.2023 / 14:46

בזמן שבפארק הירקון חגגו 40 אלף איש את "נשף הרוק" של פרזנטור הניתוק האורבני, בחולון ודרומה - ישבו בממ"דים וספרו יירוטים. הפוקוס הלאומי עבר מהנחיות לתושבי הדרום - להוראות לאלו שחגגו בפארק. וגפן הוכיח שיש לו אג'נדה אחת: להרוויח כמה שיותר ובכל מצב

בווידאו: "לילות לבנים" - אביב גפן בהופעה בפארק הירקון/צילום: ניב אהרונסון

אתמול קיבלנו הוכחה לחלוקה הכואבת בין ישראל הראשונה לישראל השנייה. בישראל הראשונה, מדינת תל אביב, חגגו 40 אלף איש בפארק בירקון, את "נשף הרוק" של פרזנטור הניתוק האורבני, אביב גפן. בישראל השנייה, גדרה ודרומה, או נכון לאתמול, חולון ודרומה, ישבו בממ"דים וספרו יירוטים. ישראל הראשונה רקדה לקצב "גם ללב ארבע עונות", בעוד ישראל השנייה זינקה למרחבים מוגנים לקצב האזעקות.

הסיסמאות החלולות שנזרקו לקהל, בשבחה של "השגרה" וש"החיים צריכים להמשיך", נכונים רק לתל אביב. אין בעיה שהם יפסקו בדרום בכל רגע נתון. למי אכפת בכלל ב"עיר ללא הפסקה"? "לא תנצחו אותנו", קרא בכוונה לחזק את תושבי הדרום, ובמקום זה הקטין אותם, את החרדות, הפחדים והייאוש שלהם, והפך אותם ללא חשובים. מה שבאמת חשוב זאת הופעה בפארק.

"מיליארד טועים" - אביב גפן בהופעה בפארק הירקון, מאי 2023. ניב, מערכת וואלה
אביב גפן בהופעה בפארק הירקון, אתמול/מערכת וואלה, ניב

תמיד הערכתי את גפן כאדם ערכי, מוסרי, ורגיש. אבל בחיאת, אביב, ככה חוגגים יומולדת 50? בלדחוף אצבע בעין לחצי מדינה? אי אפשר היה לדחות את הספקטקל שאתה יודע לתת לקהל שלך לעוד שבועיים, חודש נגיד? מה בער לך? עם כל הכבוד, גם הופעה שלך סובלת דיחוי, אתה לא בוב דילן וגם לא זמר מלחמות.

ואם כבר הזכרנו מלחמה, כי יש אחת כזאת עכשיו אם לא שמת לב, אז אם ממש לחץ לך לחגוג יומולדת דווקא ביום הספציפי הזה, יכולת לקחת את הקלידן שלך, לרוץ ממקלט למקלט ואז היתה לך הזכות לדבר על סולידריות ואחדות. על המדשאה הגדולה, שמעליך כיפת ברזל מיירטת טילים, זה נשמע, איך לומר בעדינות המרבית, מזעזע. אתמול הוכחת שיש לך אג'נדה אחת, שהיא לגיטימית לגמרי, אבל בטח לא זו שאתה משווק החוצה: להרוויח כמה שיותר ובכל מצב.

ועוד לא הזכרנו את "מדיניות הסמוך" של מדינת ישראל, שהביאה עלינו את אסון ערד ואסון מירון. 40,000 איש, שטח פתוח, בלי מרחבים מוגנים והכל באישור פיקוד העורף, שהפקיר את חייהם. האירוע עבר בשלום בנס, למרות האישור ההזוי לקיים אותו. באופן בלתי נתפס, פיקוד העורף, שבגלל חשש מהתקהלויות הורה לסגור עסקים למשך שבוע, והותיר את בעליהם מובטלים, התגייס מלא מלא לטובת העסק של גפן, ויותר מזה, הוא הפך לחלק מההפקה שלו.

עוד בוואלה!

אזעקות נשמעו בבית שמש ובהרי ירושלים, מטח לעבר עוטף עזה

לכתבה המלאה
יירוטים של כיפת ברזל באשקלון, 11 במאי 2023. רויטרס
יירוטים של כיפת ברזל באשקלון/רויטרס

הפוקוס הלאומי עבר מהנחיות לתושבי הדרום, למתן הנחיות לקהל בפארק הירקון. מסבירני הפיקוד ישבו בפאנלים בטלוויזיה והסבירו מה צריכים לעשות משתתפי היומולדת של אביב אם תהיה אזעקה, לשכב על הרצפה ולכסות את הראש בידיים. לא צריך להיות עם דרגות על הכתף כדי לדעת שעם השמע הצליל הראשון שלה, כולם יתחילו לרוץ לכל עבר כדי לתפוס מחסה ולדרוס אחד את השני בדרך. מזל שלא צריך ועדת חקירה. אם היתה כזו, כולם כבר מוכנים פיקס. המשטרה וההפקה כבר מסרו שפיקוד העורף אחראי, פיקוד העורף גלגל את האחריות לממשלה ובממשלה בטח שם היו מסבירים שהם אחראים, אבל לא אשמים.

כדי לנקות את המצפון, הבטיח גפן שיערוך בקרוב הופעה בשדרות. אני מקווה שתושבי הדרום, שאלה מהם שקנו כרטיסים למופע, והיו בטוחים שידחה, נאלצו למכור אותם שלהם במחירי הפסד ברגע האחרון, יתבעו ממנו את עלבונם וידחו את ההצעה הנדיבה שלו על הסף. גם הם מבינים שאחרי שישתמש בהם לעוד קצת יח"צ, הוא יחזור לשגרה המתוקה בתל אביב, והם ימשיכו להיות המגן האנושי שלו על הגבול הדרומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully