וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחנה הממלכתי דורשים: התחייבות של הקואליציה לעצירת חקיקת המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 7:59

על רקע הלחצים מצד מובילי המחאה וגורמים באופוזיציה, במהלך יום ההידברות דרשו נציגי המחנה הממלכתי שהקואליציה תתחייב לא לקדם אף חוק שקשור לרפורמה בכנס הכנסת הקרוב. ביש עתיד דורשים לדון בהרכב הוועדה לבחירת שופטים לפני המשך הדיונים. השיחות יתחדשו בחמישי

בווידאו: נתניהו: "נמצאים בתהליך של הידברות במטרה להגיע להסכמה רחבה"/מערכת וואלה!

במחנה הממלכתי דרשו היום (שלישי) שהקואליציה תתחייב שלא לחוקק חלקים מהמהפכה המשפטית בכנס הקרוב של הכנסת - כך נודע לוואלה!. במהלך יום ההידברות בחסות בית הנשיא, צוות העבודה של המחנה הממלכתי העלה את הדרישה להתחייבות להפסקת חקיקה משפטית בפני מרכז השיחות, מזכיר הממשלה לשעבר עובד יחזקאל, וטרם ברור מה תהיה תגובת הקואליציה לדרישה.

במקביל, צוות העבודה של יש עתיד דרש לדון תחילה בוועדה לבחירת שופטים, סוגיית המחלוקת המרכזית בין הקואליציה לאופוזיציה בהידברות.

היום התקיימו פגישות מקבילות של צוות בית הנשיא עם צוותי העבודה של הקואליציה ושל האופוזיציה. ביום חמישי השיחות צפויות להתחדש. בשבוע שעבר הצוותים של הקואליציה ושל יש עתיד והמחנה הממלכתי סיימו את סבב הדיונים הראשון, שבו הציגו את עמדותיהם בכל הסוגיות שבמחלוקת ברפורמה המשפטית.

בני גנץ יו"ר המחנה הממלכתי בישיבת סיעה, 1 במאי 2023. ראובן קסטרו
בני גנץ, מפלגתו דרשה התחייבות לעצירת החקיקה/ראובן קסטרו

השיחות מתקיימות ברקע לחצים כבדים של חלק ממובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לפרוש מהשיחות, שמתוחזקות גם על ידי ראשי סיעות באופוזיציה כמו יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי. ליברמן קרא אתמול ללפיד וגנץ "להפסיק לאלתר את המשא ומתן. כל מה שנתניהו רוצה זה לקנות שקט עד לאישור התקציב".

ביום חמישי פעילים של המחאה נגד המהפכה המשפטית מארגנים הפגנה מחוץ לביתו של לפיד, בדרישה להפסיק "לשתף פעולה עם שיחות ההונאה". גם תומכי המהפכה בקואליציה מביעים סקפטיות וחוסר סבלנות ומאשימים את האופוזיציה בסרבנות שמכשילה את ההידברות.

שיחות ההידברות של בית הנשיא, שהחלו אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז על הקפאת המהפכה בסוף מרץ, נמשכות כבר כשישה שבועות ולא הושגה בהם עדיין אף הסכמה פורצת דרך. בשלושת השבועות הראשונים נידונו רק הפרטים הטכניים ומסגרת המשא ומתן, ומאז חג הפסח, בשלושת השבועות האחרןנים, הצוותים קיימו דיונים על כל הסוגיות שנכללו במתווה הנשיא הרצוג שהוצג בסוף מרץ: בראש ובראשונה הוועדה לבחירת שופטים, ולאחר מכן גם חוק יסוד חקיקה, מעמד חוקי היסוד, עילת הסבירות; מינוי יועמשים; ועיגון הזכות לשוויון וזכויות אזרחיות נוספות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

במהלך השיחות הצוותים של הקואליציה והאופוזיציה הציגו את עמדותיהם ואף הושגו מספר הסכמות עקרוניות קטנות אך נותרו פערים גדולים מאוד בסוגיות הליבה של הוועדה לבחירת שופטים, פסילת חוקים על ידי בית המשפט ומינוי יועמשים. ביום חמישי שעבר הסתיים סבב הדיונים הראשון והיום הצוות של בית הנשיא צפוי לשבת עם שני הצוותים בנפרד כדי לדון בהמשך ההידברות מכאן והלאה. בסיום הפגישות הנפרדות נציגי הקואליציה יש עתיד והמחנה הממלכתי צפויים לסעוד צהריים ביחד.

סלע המחלוקת המרכזי היה ונותר הרכב הוועדה לבחירת שופטים שם האופוזיציה מתנגדת לכל הצעה שתתן לקואליציה ולדרג הפוליטי שליטה במינוי השופטים. בסיום השיחות ביום חמישי יש עתיד הודיעו כי הם דורשים להעלות את נושא הרכב הוועדה כסוגיה ראשונה כסוג של מבין רצינות להמשך הליך ההידברות. ובמחנה הממלכתי מלכתחילה דרשו שהוועדה לבחירת שופטים תהיה הנושא הראשון על סדר היום. ברקע הדרישה של מובילי המחאה נגד המהפכה לפוצץ את השיחות, גם לפיד וגם גנץ הסתייגו בימים האחרונים מהמשך השיחות ללא זמן מוגבל: "לא נתן להם סתם למשוך זמן כדי להציל את הממשלה שלהם", לפיד אמר, וגנץ אמר כי "אם לא תהיה התקדמות תהיה הערכה מחדש".

את הקואליציה מייצגים בדיונים השרים רון דרמר, יואב קיש מזכיר הממשלה יוסי פוקס, המשפטנים אביעד בקשי וטליה איינהורן וחברי הכנסת קטי שטרית וחנוך מילביצקי. בצוות של יש עתיד חברות הכנסת אורנה ברביבאי וקארין אלהרר; מנכלית משרד רה"מ לשעבר נעמה שולץ ועו"ד עודד גזית, ובצוות של המחנה הממלכתי שר המשפטים לשעבר גדעון סער, ח"כ חילי טרופר ואורית פרקש הכהן ועו"ד רונן אביאני. את ההידברות בבית הנשיא מרכז מזכיר הממשלה לשעבר עובד יחזקאל בליווי אנשי מכון תכלית למחשבה ישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully