וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ירדן תקפה אתר לייצור סמים של חיזבאללה בסוריה, 8 נהרגו

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 15:35

לפי פרסומים במדינה, מטוסי קרב של הצבא הירדני תקפו תחנת טיהור המכילה מפעל לייצור סמים אותה הפעיל ארגון הטרור. התחנה, שלפי הדיווחים שימשה כנקודת מוצא לפעולות ההברחה של הארגון - ממוקמת בסמוך לגבול ירדן-סוריה. בין ההרוגים: סוחר הסמים "הבולט באזור"

פעילי חיזבאללה בניסיון כושל להפעיל רחפן לאיסוף מודיעין לעבר ישראל. 14 בינואר 2022/דובר צה"ל

חיל האוויר הירדני תקף לפנות בוקר (שני) אתר לייצור סמים בסוריה, עליו פיקחו גורמי מיליציות המזוהות עם חיזבאללה - כך דווח היום בכמה כלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה הסורית וגם בכמה מהעיתונים הירדנים.

לפי הדיווחים השונים, מטוסי קרב של הצבא הירדני תקפו לפנות בוקר תחנת טיהור המכילה מפעל לייצור סמים. התחנה, שלפי הדיווחים משמשת כאתר אחסון זמני וכנקודת המוצא לפעולות ההברחה של חיזבאללה, נמצאת בקרבת העיירה הסורית חראב א-שחם שבפרברי העיר דרעא, וממוקמת בסמוך לגבול ירדן-סוריה.

גורמי אופוזיציה סוריים דיווחו כי כתוצאה מהתקיפה נהרגו שמונה בני אדם, ביניהם סוחר הסמים "הבולט באזור" מרעי א-רמתאן ובני משפחתו. בתגובה לדיווחים, שר החוץ הירדני אימן אל-ספדי הדגיש כי מדינתו תודיע על צעדים שנקטה, אם נקטה, "בזמן המתאים". לדבריו, שתי המדינות הסכימו על הקמת גוף משותף על מנת להתמודד עם "איום הסמים".

רק אתמול, יצוין כי שרי החוץ של הליגה הערבית, ביניהם גם שר החוץ הירדני, אישרו את חזרתה ה"מותנית" של סוריה לשורות הארגון, לאחר שהושעתה בשנת 2011.

מלחמת האזרחים בסוריה, שריסקה את הכלכלה במדינה הנתונה לסנקציות מערביות כבדות, אילצה את האליטה הפוליטית, הצבאית והכלכלית הסורית לחפש אחר מקורות רווח חדשים תוך כדי עקיפת העיצומים. כך, הפכו הסמים למקור הייצוא החשוב ביותר עבור משטר אסד.

לפי הדיווחים השונים, בין השחקנים המרכזיים המסייעים למשטר אסד, נמצאים אנשי עסקים המקורבים למשטר, חיזבאללה וחברי המשפחה המורחבת של הנשיא, ששם משפחתם מגן עליהם מפני צעדי ענישה כלשהם. גם ביחידות חיזבאללה השונות, יש כאלו האמונים על סחר בסמים, שכן מבחינת הארגון - זהו אחד ממקורות ההכנסה המרכזיים שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully