וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג על גל מקרי הרצח: "מכת מדינה, קורא לממשלה לכנס דיוני חירום"

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 13:51

הנשיא התייחס לשורת האירועים האלימים, שבאחרון שבהם נרצחה חנאן אבו חיט, אם לבן חמש ואמר כי "לטרור האזרחי הזה אין גבולות". בנוסף, פנה לנבחרי הציבור ודרש: "להפסיק עם החששות והתירוצים, ולהוביל מלחמת חורמה חסרת פשרות שתמגר את האיום"

בווידאו: הרצוג על גל מקרי הרצח: "מכת מדינה, קורא לממשלה לכנס דיוני חירום"/אבי קנר

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב הבוקר (שני) לגל האלימות שפוקד את ישראל, במהלך נאום שנשא מול צוותים רפואיים בבית הנשיא, ואמר כי "זוהי שעת חירום. מכת מדינה של ממש. זהו טרור אזרחי שמאיים על כולנו, וכולנו חייבים להתלכד למולו ומיד".

הנשיא הרצוג התייחס לרצח הצעירה בחיפה במהלך הלילה, ואמר: "הבוקר שמענו בזעזוע על עוד מקרה רצח בישראל. הפעם הייתה זו חנאן אבו חֶיט, בחורה צעירה, אם לילד בן 5, שנרצחה בדם קר, סמוך לביתה". לטענתו, "לטרור האזרחי הזה אין גבולות, לרציחות ולאלימות אין גבולות".

זירת רצח חנאן אבו חיט, אחד העם חיפה, 8 במאי 2023. ללא, פלאש 90
"בחורה צעירה ואם לילד בן 5, שנרצחה בדם קר", זירת הרצח בחיפה/פלאש 90, ללא

הרצוג הוסיף כי "גל האלימות הרצחני הזה הוא אתגר אסטרטגי למדינת ישראל, לא פחות. הידיעות הקשות הולמות בנו שוב ושוב - יום אחרי יום. עוד נרצחת ועוד נרצח, בגילים שונים במקומות שונים. חלק ניכר מהם, רובם, מהחברה הערבית". לטענתו, "נראה שאף אחד אינו חסין. זה מצב שלא מתקבל על הדעת. זו מכת מדינה של ממש".

בסיום דבריו, פנה הנשיא לרשויות בישראל, ואמר: "אני קורא לכל האחראים והעוסקים בדבר - נבחרי ומנהיגי ציבור, ממשלת ישראל, המועצה לביטחון לאומי, ומערכות הביטחון, המשפט, המודיעין וביטחון הפנים - לכנס בדחיפות דיוני חירום, לשבת יחד, לקבל החלטות נחרצות ותקיפות, להפסיק עם החששות והתירוצים, לפעול בכל הכלים, ולהוביל מלחמת חורמה חסרת פשרות, שתמגר את האיום הזה לאלתר. כי בנפשנו הדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully