וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת אל על תעניש את הקברניט שכרז לנוסעים נגד הממשלה ביום השואה

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 9:42

הטייס דורון גינצבורג, שכרז לנוסעי הטיסה כי "שואה יכולה לקרות רק בדיקטטורות", צפוי לקבל מכתב נזיפה וככל הנראה לא ישמש כמפקד טיסה לזמן קצוב. מארגני המחאה מסרו כי אם אכן יוטל העונש, הם יפגינו בדלפקי הצ'ק אין של החברה ברחבי העולם

מטוס אל על/צילום: דוברות אל על

הנהלת חברת התעופה אל על צפויה לקבוע היום (שני) את עונשו של הקברניט דורון גינצבורג, שכרז לנוסעים במהלך טיסה שנערכה ביום השואה כי "שואה יכולה לקרות רק בדיקטטורות". גינצבורג צפוי לקבל מכתב נזיפה ולמשך תקופה לא יוכל לשמש כמפקד מטוס, כך לפי דיווח של חדשות 13.

גינצבורג, ששימש כקברניט טיסת 007, שהייתה בדרכה לניו יורק ביום השואה, אמר במערכת הכריזה לנוסעים, ש"הוא רוצה להזכיר את יום השואה כי דברים כמו השואה יכולים לקרות רק בדיקטטורות, ואנחנו נלחמים בישראל כדי שהיא תישאר מדינה דמוקרטית. תודה לכולם ושתהיה לכם טיסה נעימה".

מטוס של חברת אל על בשדה התעופה בן גוריון. 2018. רויטרס
צפוי לקבל נזיפה, מטוס אל על/רויטרס

עוד עולה מהדיווח כי עובדי החברה מרוצים מהעונש הצפוי, שכן מדובר בענישה קלה שאינה פוגעת בשכרו של הקברניט וצפויה לספק את תומכי הרפורמה ולמנוע חרם על החברה. מנגד, לפי הדיווח, מארגני המחאה צפויים להפגין להפגין בדלפקי הצ'ק אין של החברה ברחבי העולם בטענה כי העונש חמור מדי.

לאחר האירוע, אל על מסרה כי היא "מגנה אמירות פוליטיות מכל סוג שהוא, של מי מאנשיה במסגרת עבודתם ובוודאי לא במטוסיה שלא יכולים להוות במה לפעילות מסוג זה. החברה מורה להימנע מכך, בפרט ביום כה רגיש ומשמעותי לעם ישראל. המקרה החריג הזה שאינו משקף את אנשיה וערכיה של החברה, ייבדק בצורה יסודית על ידי הגורמים הבכירים בחברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully