וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר משלוש שנים, ארגון הבריאות העולמי הכריז: הקורונה כבר לא מצב חירום בינלאומי

עודכן לאחרונה: 5.5.2023 / 18:36

המגפה, שגרמה למותם של למעלה מ-6.9 מיליון בני אדם ברחבי העולם כבר אינה מוגדרת "מצב חירום בינלאומי". בארגון הבהירו כי למרות שנגיף הקורונה "עדיין כאן כדי להישאר", הוא כבר "לא מייצג מצב חירום"

בווידאו: סין פתחה את גבולותיה לעולם/רויטרס

ארגון הבריאות העולמי הודיע היום (שישי) כי מגפת הקורונה, אינה מוגדרת עוד כ"מקרה חירום בריאותי בקנה מידה עולמי". אחרי שלוש שנים וחצי, המגפה, שגרמה למותם של למעלה מ-6.9 מיליון בני אדם ברחבי העולם, כבר לא מוגדרת "מצב חירום בינלאומי".

"זהו צעד גדול לקראת סופה של המגפה", סברו בארגון הבריאות הבינלאומי. לדבריו של מנכ"ל הארגון, טדרוס אדהנום ג'ברייסוס, נגיף הקורונה "עדיין כאן כדי להישאר", אם כי "הוא כבר לא מייצג מצב חירום". יצוין כי ב-30 בינואר 2020, כמה שבועות לאחר שהמקרים הראשונים של הנגיף אובחנו בעיר ווהאן שבסין - ארגון הבריאות העולמי הכריז על מגפת הקורונה כ"מצב חירום בינלאומי".

בהחלטתו, הארגון פירט את שיעור התמותה הנוכחי מקורונה, שירד והואט באופן משמעותי: משיא של יותר מ-100 אלף נדבקים בשבוע בחודש ינואר 2021, לקצת יותר מ-3,500 נדבקים חדשים בשבוע, עד לתאריך 24 באפריל. עוד הוסיפו בארגון כי ההסבר העיקרי להחלטה הוא עמידות החיסונים השונים שפותחו נגד הנגיף ומנעו מחלה קשה בקרב המחוסנים, כמו גם התסמינים של הזנים החדשים, שלפי הארגון, פחות קשים מאלו של הזנים המקוריים.

כבישים ריקים בעיר ווהאן, סין, מוקד התפרצות הנגיף, 27 בינואר 2020. AFP, אתר רשמי
כבישים ריקים בעיר ווהאן שסין, מוקד התפרצות הנגיף. ינואר 2020/אתר רשמי, AFP

"אתמול התכנסה ועדת החירום בפעם ה-15 והמליצה לי להכריז על סיום מצב החירום הבריאותי העולמי. קיבלתי את העצה הזו", סיפר מנכ"ל הארגון אדהנום ג'ברייסוס. עוד הוא טען כי הקורונה, "ששיבשה את הכלכלה העולמית", נמצאת במגמת ירידה מזה זמן מה. "המגמה הזו אפשרה לרוב מדינות העולם לחזור לחיים שהכרנו לפני", אמר והוסיף: "זהו צעד גדול לקראת סופה של המגפה".

רק ביום ראשון האחרון, מחלקת הקורונה האחרונה בישראל נסגרה באופן רשמי. זאת, אחרי כמעט שלוש שנים בהן הייתה פעילה. המחלקה שבמרכז הרפואי "הרצוג" בירושלים, פעלה ברציפות מחודש אוגוסט 2020, והייתה המחלקה האשפוזית האחרונה שנועדה לטיפול בחולי קורונה. מעתה והלאה, נדבקים חדשים שיזדקקו לאשפוז, ייקלטו במחלקות רגילות בבתי החולים.

יצוין כי על פי הנחיות משרד הבריאות, כל אדם שאובחן חיובי לנגיף הקורונה נדרש לשהות בבידוד של חמישה ימים. ייתכן ובהמשך, לאור הודעת ארגון הבריאות העולמי, במשרד הבריאות יחליטו לבטל את ההנחיה. על פי נתוני המשרד, נכון להיום, ברחבי הארץ מאובחנים 3,083 בני אדם כחולים, 59 מהם מאושפזים במצב קשה, 22 מונשמים. בשבוע האחרון, 34 חולים אובחנו במצב קשה, ושמונה חולים נפטרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully