וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כמעט שלוש שנים: נסגרה מחלקת הקורונה האחרונה בישראל

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 12:58

מחלקת הקורונה האחרונה בישראל נסגרה באופן רשמי. המחלקה שבמרכז הרפואי "הרצוג" בירושלים, פעלה ברציפות מחודש אוגוסט 2020, והייתה המחלקה האשפוזית האחרונה שנועדה לטיפול בחולי קורונה. מעתה והלאה, נדבקים חדשים שיזדקקו לאשפוז, ייקלטו במחלקות רגילות בבתי החולים

בווידאו: מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי אומר שרואים כבר את סוף מגיפת הקורונה/צילום: רויטרס

אחרי כמעט שלוש שנים בהן הייתה פעילה, מחלקת הקורונה האחרונה בישראל נסגרה היום (ראשון) באופן רשמי. המחלקה שבמרכז הרפואי "הרצוג" בירושלים, פעלה ברציפות מחודש אוגוסט 2020, והייתה המחלקה האשפוזית האחרונה שנועדה לטיפול בחולי קורונה. מעתה והלאה, נדבקים חדשים שיזדקקו לאשפוז, ייקלטו במחלקות רגילות בבתי החולים.

במהלך המגפה, טופלו במחלקה כ-2,000 חולי קורונה, כשמרביתם הגיעו במצב קשה או עם מחלות רקע. בתקופת השיא, טופלו במתחם 125 חולי קורונה. המחלקה ב"הרצוג" הייתה היחידה בארץ, שלא נסגרה בין גלי התחלואה ופעלה ברצף מהרגע שנפתחה.

מחלקת קורונה בבית החולים בלינסון, פתח תקוה 24 בינואר 2022. ראובן קסטרו
מחלקת קורונה. ינואר 2022/ראובן קסטרו

בהודעת משרד הבריאות על סגירת המחלקה נמסר: "מחלקת הקורונה בהרצוג עבור חולים בינוניים /קשים היא הראשונה שנפתחה עם פרוץ הקורונה, פעלה ברצף לאורך כל תקופת הקורונה והאחרונה - להיסגר. תודות על התרומה והערכתנו לצוות הרפואי".

ד"ר קובי חביב, מנהל המרכז הרפואי הרצוג הוסיף: "אנו סוגרים את המחלקה בתחושה של שמחה וגאווה. יש תחושה של שמחה אמיתית על כך שארוע הקורונה, על השלכותיה הקשות - מאחורינו. כעת, בסיום העשייה האדירה והמאמץ המטורף של הצוות - מותר להתעטף בגאווה. אנחנו בית החולים היחיד בארץ, שעבד וטיפל ברציפות בחולי הקורונה. צוות בית החולים נמתח במהלך גלי ההדבקה עד הקצה. הסטנו כוח אדם מהמחלקות השגרתיות, כדי לתגבר את הטיפול בחולי הקורונה. קרוב לשלוש שנים התנהלנו בשיטת אקורדיון, עם הסטת כוח אדם רפואי ופארא-רפואי בין המחלקות, לפי הצורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully