וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב היוצא לערב הסעודית עדכן: שוחחתי עם נתניהו ביום רביעי

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 5.5.2023 / 4:08

ג'ייק סאליבן אמר ששוחח עם מקבילו הישראלי בתפקיד ונתניהו הצטרף לשיחה לזמן קצר. לדבריו, ארצות הברית עדיין פועלת לגיבוש עסקה שתביא לנורמליזציה מלאה בין ישראל לערב הסעודית. הוא הביע את מחויבות ארצות הברית לפעול כדי למנוע השגת נשק גרעיני על ידי איראן

נתניהו נפגש עם היועץ של ארצות הברית לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן/לע"מ

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן אמר הלילה (שישי) שהוא קיים עם מקבילו הישראלי בתפקיד צחי הנגבי שיחת וידאו ביום רביעי. לדבריו, לשיחה הצטרף לזמן קצר גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדברי סאליבן, ארצות הברית עדיין פועלת במטרה להביא לעסקה שתוביל לנורמליזציה של היחסים בין ישראל לבין ערב הסעודית. סאליבן ייצא לערב הסעודית בסוף השבוע הקרוב, שם ישוחח, בנוסף לסעודים, גם עם נציגים מאיחוד האמירויות והודו על קשריה של ארצות הברית עם מדינות אלה, ועל יוזמות אזוריות משותפות.

"הגעה לנורמליזציה מלאה היא אינטרס ביטחוני מוצהר של ארצות הברית. אמרנו זאת באופן ברור", אמר סאליבן. "כאות לרצינות שלי ביחס להתמקדות בעניין, אני לא אומר שום דבר נוסף, כדי לא לפגוע במאמצים שאנחנו עושים בעניין", הוא הוסיף.

בנוסף לכך, סאליבן אמר במסיבת עיתונאים שארצות הברית תעשה את הפעולות הנחוצות כדי שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני. עם זאת, אמר סאליבן, ארצות הברית עדיין מעוניינת בפיתרון דיפלומטי לתוכנית הגרעין האיראנית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן. 19 בינואר 2023. קובי גדעון /לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת נתניהו וסאליבן, 19 בינואר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון /לע"מ

סאליבן נפגש עם נתניהו בישראל בסוף חודש ינואר השנה ודן איתו על קידום נורמליזציה עם ערב הסעודית. לפי לשכת ראש הממשלה, הם דנו גם בהתמודדות משותפת לעצירת תכנית הגרעין האיראנית ופעילותה של איראן באזור. נתניהו הודה על מחויבותו של הנשיא ג'ו ביידן כי לאיראן לא יהיה נשק גרעיני.

"אני מכיר את הנשיא ביידן זה 40 שנים בתור ידיד גדול של ישראל, אני יודע כמה הוא בוטח בך בעניינים של ביטחון לאומי", אמר נתניהו בפתח הפגישה. "עליך לדעת שאנחנו רואים בכם שותפים נאמנים בעניינים של ביטחון משותף, וכמובן קידום השלום".

לפי לשכת ראש הממשלה, השניים ברכו על חשיבות היחסים האסטרטגיים בין ישראל לארצות הברית ועל הצורך בהעמקתם, וכן דנו בצעדים הבאים להעמקת הסכמי אברהם והרחבת מעגל השלום. עוד אמר נתניהו בפגישה כי המהלכים האחרונים של הפלסטינים בזירה הבינלאומית הם "מתקפה על ישראל ומחייבים אותנו בתגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully