וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריב לוין ניסה לגייס את עבאס לתמיכה במהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 4.5.2023 / 21:03

עבאס מצידו מסר כי הוא לא מוכן לקשר "מתחת לשולחן" ולא גלוי, וכי ידרוש בתמורה לתמיכתו את הפסקת הדה-לגיטימציה לחברה הערבית ותקציבים לטיפול באלימות בחברה הערבית. לוין ומפלגת רע"ם הכחישו את הדברים. הדברים דווחו לראשונה בחדשות 12

בצלאל סמוטריץ' קרא למנסור עבאס לגנות את הפיגועים האחרונים, עבאס סירב ויצא מהמליא/ערוץ הכנסת

שר המשפטים יריב לוין ממשיך במגעים עם מנסור עבאס, ראש מפלגת רע"ם, במטרה לגייס אותו לתמוך במהפכה המשפטית, כך דווח היום (חמישי) בחדשות 12. כמחווה, אישרה השבוע ועדת השרים לחקיקה הצעת חוק של רע"ם להקמת בית חולים בסכנין.

עם זאת, עבאס הבהיר ללוין שלא מוכן לקיים שוב מערכת יחסים "מתחת לשולחן" וידרוש, מעבר להשפעה בשינוי מערכת מינוי השופטים, את הפסקת הדה-לגיטימציה לחברה הערבית ותקציבים לטיפול באלימות בחברה הערבית. לשכת לוין ומפלגת רע"ם הכחישו את הדברים.

בחודש שעבר פורסם בחדשות 13 כי החלו מגעים בין הליכוד לבין עבאס ונציגיו, בנוגע לתמיכה של עבאס במתווה של המהפכה המשפטית. על פי הדיווח, הובטח לעבאס כי מתווה הרפורמה ישתנה והיא לא תעבור כפי שהיא היום, כשבתמורה הובטח לרע"ם, תקציבים לחברה הערבית.

יריב לוין | מנסור עבאס. אריק מרמור, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
יריב לוין ומנסור עבאס/פלאש 90, אריק מרמור, אוליבייה פיטוסי

בזמן שלטונה של הממשלה הקודמת, בה הייתה חברה מפלגת רע"ם, תקפו פעמים רבות חברי הממשלה הנוכחית ובראשם חברי הליכוד את ראשי הקואליציה דאז יאיר לפיד ונפתלי בנט על השותפות עם עבאס.

לפני הבחירות ב-2021, אף אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון לגלי ישראל כי לא ישען על "הרשימה המשותפת כי הם תומכי טרור". נתניהו הוסיף כי "יש מאבק בחברה הערבית בין אסלאמיסטים שרוצים לקחת אותנו אחורה לימי הביניים, ואלה שרוצים להשתלב בסיפור ההצלחה הכביר של מדינת ישראל, ואני רוצה לסחוף כמה שיותר ללכת לכיוון הזה". רע"מ מייצגת בין היתר את הפלג הדרומי בתנועה האסלאמית, ומהווה את הפלג האסלאמיסטי ברשימה המשותפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully