וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד נוסף בגולני: שמונה לוחמים עזבו את היחידה - ושבו בהוראת המפקדים

עודכן לאחרונה: 4.5.2023 / 7:29

במחאה על השעיית ארבעה חיילים ממחלקתם, והעברתם לתפקיד מנהלה, החליטו כמה לוחמים לעזוב את הבסיס במהלך אימון. הם שבו בהוראת מפקדיהם ונשפטו על הפקרת נשק והתנהגות מבישה. שלושה מהם אף הודחו מתפקידי לחימה

בווידאו: בסיס גולני, גדוד 51/אמיר בוחבוט

שמונה לוחמים מגדוד "ברק" של חטיבת גולני עזבו אתמול (רביעי) את יחידתם במהלך אימון במחאה על השעיית ארבעה חיילים אחרים מהמחלקה שלהם, והעברתם לתפקיד מנהלה. המוחים שבו לבסיס תוך זמן קצר בהוראת מפקדיהם, ונשפטו על הפקרת נשק והתנהגות מבישה.

בנוסף, הלוחמים נדונו לימי מחבוש, ושלושה מהם הודחו מלחימה. "מדובר באירוע חמור בו הלוחמים פעלו בניגוד לפקודות צה"ל ולמצופה מהם", נמסר מדובר צה"ל. "האירוע תוחקר עם חזרתם לבסיס והלוחמים נשפטו על ידי מפקדיהם".

נפקדות בחטיבת גולני. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נפקדות בחטיבת גולני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בחודש שעבר עזבה פלוגה שלמה מגדוד 51 של גולני את האימון שהייתה בו, במחאה על כך שמפקד הפלוגה הועבר מתפקידו בשל אי-התאמה לתפקיד. 50 הלוחמים הניחו את הנשק במבנה האימונים בבסיס צאלים, ועזבו את המקום.

החיילים הסבירו כי הם נפקדים בגלל שלטענתם "'זורקים' על הפלוגה שלנו כבר זמן יותר מידי ארוך ולנו נמאס לשתוק, תקופה ארוכה שאנחנו חווים זלזול מצד הגדודים האחראים עלינו". לדבריהם, "הקש ששבר את גב הגמל" הוא העברת המ"פ, שלהגדרתם היה להם "לאבא בחמשת החודשים האחרונים והרים את הפלוגה לרמות שאף אחד לא הכיר".

  • עוד באותו נושא:
  • גולני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully