וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר וריתוק ללוחמים נוספים שהשתתפו במרד בגולני: "ליבו את האירוע"

עודכן לאחרונה: 24.4.2023 / 18:33

לאחר ש-45 חיילים כבר נשפטו לריתוק ועונש מאסר על תנאי, שני לוחמים ירצו עונשים של 20 ו-15 ימי מחבוש. לוחם נוסף יקבל ריתוק של 28 ימים, והעונשים יחלו לאחר יום העצמאות. "התנהגותם חמורה ואינה עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל"

בווידאו: מוצב חרסינה בחברון: מכות, דחיפות, ויריקות בין לוחמי הגדוד לסמח״ט יהודה/לפי חוק 27א לזכוחות יוצרים

שני לוחמי גולני יישלחו למאסר ולוחם נוסף יקבל עונש ריתוק, בעקבות אירוע המרד בגדוד 51 - כך עדכן היום (שני) דובר צה"ל. "החיילים פעלו לליבוי האירוע, התנהגותם חמורה ואינה עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל", נכתב בהודעת הצבא. העונשים ייכנסו לתוקפם לאחר יום העצמאות, כשלוחם אחד ירצה 15 ימי מחבוש, הלוחם הנוסף ירצה 20 ימים, ואילו הלוחם השלישי יקבל ריתוק של 28 ימים.

בשבוע שעבר ניתנו עונשים קלים ללוחמים נוספים, שנטשו את הבסיס במחאה על העברת מפקד הפלוגה שלהם מתפקידו. 45 לוחמים נשפטו לעונש ריתוק ומאסר על תנאי. עוד הוחלט כי הלוחמים יירדו מפעילות מבצעית עד שישלימו סדרה חינוכית בנושאי משמעת וערכים צבאיים. בסיום הסדרה ישובו להתאמן, ולאחר מכן תיבחן החזרתם לפעילות מבצעית. "בחטיבה התחשבו בעובדה שהלוחמים חזרו תוך פחות מ-24 שעות והביעו חרטה, לא רצו לפרק את הפלוגה", אמר גורם צבאי בחטיבת גולני.

חיילי פחת"ק גולני. באדיבות המצולמים
הלוחמים שעזבו את הבסיס/באדיבות המצולמים

ביום שלישי שעבר עזבה פלוגה שלמה מגדוד 51 את האימון שהייתה בו, במחאה על כך שמפקד הפלוגה הועבר מתפקידו בשל אי-התאמה לתפקיד. הלוחמים הניחו את הנשק במבנה האימונים בבסיס צאלים, ועזבו את המקום. החיילים הסבירו כי הם נפקדים בגלל שלטענתם "'זורקים' על הפלוגה שלנו כבר זמן יותר מידי ארוך ולנו נמאס לשתוק, תקופה ארוכה שאנחנו חווים זלזול מצד הגדודים האחראים עלינו". לדבריהם, "הקש ששבר את גב הגמל" הוא העברת המ"פ, שלהגדרתם היה להם "לאבא בחמשת החודשים האחרונים והרים את הפלוגה לרמות שאף אחד לא הכיר".

במקום המ"פ שהועבר מתפקידו, שובץ קצין מחטיבת הצנחנים, אך שירת בתפקידו הקודם בתור קצין אגף המבצעים בבא"ח גולני. "זה לא משנה איזה קצין היו מביאים", הסביר גורם צבאי, "הם התעקשו מסיבה בלתי מוסברת להשאיר את המ"פ בתפקיד". מנגד, אחד הלוחמים עומד על כך שהם רוצים 'גולנצ'יק' כמפקד. "לא רוצים שיהיה מ"פ צנחנים שהגיע משם לגולני", אמר.

  • עוד באותו נושא:
  • גולני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully