וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אנשי ימין ושמאל קראו לממשלה להגיע להסכמות בנוגע לרפורמה המשפטית

עודכן לאחרונה: 4.5.2023 / 12:07

אנשי הציבור מקימים בימים אלה את תנועת "הסיפור המשותף", בהם הרבנים אליהו בלומנצויג, רפי פוירשטיין ובני לאו וכן אנשי תקשורת ורוח כמו יוכי ברנדס, אברי גלעד, מוטי שקלאר ועוד. גם ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין וסא"ל ג', ממובילי מחאת טייסי המילואים, נמצאים ברשימה

בוידאו: המונים מפגינים ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/satview

על רקע פתיחת מושב הקיץ בכנסת, תנועת "הסיפור המשותף" קראה לממשלה להגיע להסכמות בנוגע למהפכה המשפטית. את "הסיפור המשותף" הקימו הרב רפי פוירשטיין, מראשי "ארגון רבני צוהר", יוסי אקרמן, שהיה נשיא ומנכ"ל אלביט ונמנה על מתנגדי הרפורמה המשפטית, יחד עם עשרות מנהיגים, אנשי ציבור, אנשי תקשורת, אנשי רוח ואזרחים.

"חברי ואני ל'סיפור המשותף' חשים חרדה ובהלה של ממש למול התהליכים ההרסניים שעוברים על החברה הישראלית בעת הזו", אמר הרב רפי פוירשטיין. "חורבן הבית אינו מצב דימיוני ואנו קוראים לחברי הכנסת והממשלה - לא לחורבן וכן להסכמה רחבה בשאלות גורליות. עצרו את ההרס, זה בידכם וזו חובתכם. אנחנו קרובים למצב של פיקוח נפש, על כל ההשלכות שלו".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית,תל אביב, 29 באפריל 2023. ראובן קסטרו
"חשים חרדה ובהלה". הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב/ראובן קסטרו

הקריאה של חברי "הסיפור המשותף" הופצה בעשרות סרטונים ברשתות החברתיות, ובמקביל הם פועלים בבהילות ליצירת אלפי מפגשי שיח בין קבוצות מקוטבות בכל רחבי מדינת ישראל ולפעולות שטח נרחבות נוספות. משה אוחיון, יו"ר מכון שחרית ומנהל מיזם 929, ממובילי התנועה, מספר על רגשות מעורבים: "מצד אחד אני רואה את האיום שיכול התרגש על החברה הישראלית ועל המדינה, ומצד שני אני רואה את ההתגייסות העצומה והמיידית של אנשים מכל המגזרים, כולם מודאגים כולם פועלים בבהילות, אנשים מחפשים להתגייס, לפעול, לתמוך כספית לפעילות שלנו כאילו שאנחנו סטארטאפ מבטיח. ונראה שאנחנו באמת סטארטאפ שיש בו צורך גדול. אנשים פותחים את הלב ואת הכיס לתמיכה ולפעולה וזה מרגש ומעודד לראות זאת".

סא"ל ג', טייס קרב פעיל במילואים, שלוקח חלק במחאת הטייסים אומר בסרטון שהועלה ברשתות החברתיות מטעם התנועה: "כבר נחרבה לנו מדינה על שנאת חינם, בואו נלמד מההיסטוריה, בואו לא נחזור מטעויות". בכנס ייסוד התנועה השתתפו כ-500 איש ואישה מכל המגזרים בישראל, כולל נציגי המגזר החרדי, ובהם הרב מנחם בומבך שלוקח חלק פעיל בהקמת התנועה. בכנס ייסוד התנועה עמד בומבך על הבמה ואמר: "פורסם לאחרונה ש-45% מהישראלים חוששים ממלחמת אזרחים, זה אירוע דרמטי, קשה ומפחיד. יש הקוראים ברצינות לחלוקה לקנטונים, ממש ככה. ואני איבדתי תקווה. אני התייאשתי. עד שהחלו המפגשים שאנחנו מקיימים ונוכחנו כולנו בכאב אחד של השני. המפגשים האלה מסתיימים בחיבוק ובהזמנה הדדית לפעולה משותפת. זו התקווה הגדולה". אברי גלעד אמר באותו הכנס קרא מעל הבמה לאלף את הפוליטיקאים ולהביא אותם לריסון ההתבטאויות הארסיות, הפוגעניות, גורפות הלייקים בציבור וברשתות החברתיות: "יזמנו כאן, אני וחבריי, צוות שינטר את השיח של הפוליטיקאים ברשתות ויעניש אותם בדרכים יצירתיות שוב ושוב עד שילמדו לקחת אחריות על התכנים שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, נתיבי איילון, תל אביב, 15 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"החברה עוברת תהליכים הרסניים". הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתשובה לשאלה על כוונות להמשך, אומר הרב פוירשטיין: "אנחנו לא מיזם, אנחנו לא ולא נהיה מפלגה פוליטית, אנחנו לא באים למצוא פתרונות מיידיים ופשוטים, אנחנו לא מוותרים בקלות, אנחנו לא מסכימים על הרבה דברים, ואנחנו לא מטאטאים מחלוקות, אנחנו לא מוכנים לשנוא, לכעוס, ולא מוכנים להתרחק האחד מהשני.

בראייתי המחלוקות בישראל הן לא על התכנים הספציפיים אלא מבטאים התפוררות חברתית. חשוב לזכור כי גיוון חברתי הוא כוח. אנחנו מאמינים כי כל המחלוקות בעם נובעות מאחריות עמוקה למדינה, והמשותף הוא המחויבות שלנו לערכי מגילת העצמאות. לחרדתי, השנאה והניכור נובעים מאי ראיית האחר ומהנרטיבים שאנחנו מספרים לעצמנו על 'האחרים', סיפורים שהם 'פייק' ברובם הגדול. ובשורה התחתונה - שאלות עקרוניות וגורליות צריכות להיות מוכרעות בהסכמה רחבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully