וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל עשור של הבטחות: האם רגב תקיים את ההתחייבות להרחבת כביש 65?

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 16:20

שרת התחבורה תערוך טקס הסרת לוט מעל שלט שיכריז על תחילת פרויקט הרחבת קטע הכביש המסוכן בין מחלף גולני לצומת דברת. אחרי שנים של המתנה, תושבי האזור רוצים להאמין שהפעם תמומש ההתחייבות הממשלתית. ראש המועצה האזורית הגליל התחתון: "כביש הדמים המסוכן ביותר בצפון"

גבר בן 29 נהרג בתאונת דרכים בגליל התחתון, 4 באוקטובר 2022/תיעוד מבצעי מד"א

שרת התחבורה מירי רגב תערוך מחר (חמישי) טקס הסרת לוט מעל שלט שיכריז על תחילת פרויקט הרחבת קטע הכביש המסוכן שבין מחלף גולני לצומת דברת בכביש 65. ביישובי הגליל התחתון ועמק יזרעאל רוצים להאמין כי הפעם אכן תמומש ההתחייבות הממשלתית להרחבת הכביש.

ממשלות ישראל מתחייבות מעל עשור בפני תושבי האזור וראשי הרשויות המקומיות שהעבודות להרחבת הכביש יתוקצבו וייצאו לדרך. עד כה, כל ההבטחות האלו הופרו. לפחות ארבעה שרים הודיעו בעבר שהפרויקט יצא לדרך, אך לא קיימו את הבטחותיהם. מדובר בשרים ישראל כ"ץ, בצלאל סמוטריץ', מירי רגב ומירב מיכאלי.

כבר לפני שנתיים הוצבו שלטים שעליהם נכתב כי העבודות יסתיימו עד יוני 2023, אבל העבודות שהיו אמורות להסתיים בעוד חודש מעולם לא התחילו. הרחבת הקטע המדובר הייתה אמורה להיכלל בתקציב המדינה בעת כהונת הממשלה הקודמת. עבודות מקדימות בעלות עשרות מיליוני שקלים כבר החלו אז בשטח: דרכים צדדיות נסללו עבור המשאיות והטרקטורים, חפירות הצלה ארכיאולוגיות נעשו, תאורה זמנית הותקנה ועוד.

כביש 65 בין צומת גולני לעפולה. אלי אשכנזי
השלט על העבודות בכביש שאמורות להסתיים עוד חודש, אך כלל לא התחילו/אלי אשכנזי

כביש 65 הוא עורק תנועה ראשי ממישור החוף לגליל, הנמתח לאורך 90 קילומטרים. תחילתו במחלף קיסריה שעל כביש החוף במערב וסופו במחלף קדרים בגליל. עם השנים הורחב הכביש ולכל כיוון נסיעה נוסף עוד נתיב והוקמו גדר או חומה חוצצת בין כיווני הנסיעה. אלא שבקטע אחד, זה שבין צומת דברת למחלף גולני, נותר רק נתיב נסיעה אחד לכל כיוון. מדובר בקטע שאורכו 19 קילומטרים.

ממעקב וואלה! עולה כי מתחילת העשור הקודם נהרגו בקטע זה 15 בני אדם ונפצעו עשרות. הרוב המכריע של התאונות הקטלניות בקטע הכביש הזה היו חזיתיות. כלומר, אלו תאונות שהיו נמנעות לו היו שני נתיבי נסיעה לכל כיוון, וגדר הפרדה באמצע.

עוד בוואלה!

יום לפני התאונה הקטלנית: בגליל התחתון דרשו תקצוב להרחבת כביש 65

לכתבה המלאה
מירי רגב, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
תקיים מחר טקס הסרת לוט מעל שלט שיכריז על תחילת פרויקט הרחבת קטע הכביש/ראובן קסטרו

סכנה נוספת בקטע זה אורבת להולכי הרגל, משום שכמעט בלתי אפשרי לחצות את הכביש הסואן. לאורך הכביש נמצאים יישובים ותיקים עם אוכלוסייה מבוגרת, משפחות צעירות שהגיעו בשנים האחרונות, בית ספר כדורי בו כ-1,500 תלמידים ובסיסי צה"ל אליהם עם חיילים רבים שנאלצים לחצות את הכביש. בקטע זה נדרסו למוות תלמידה מכדורי וחייל צה"ל שביקשו לחצות את הכביש.

"שנים רבות שאנו מנהלים מאבק נחוש על שדרוגו של כביש 65 מגולני עד דברת, שהוא כביש הדמים המסוכן ביותר בצפון", אמר ניצן פלג, ראש המועצה האזורית הגליל התחתון. "כולנו - תושבי הגליל התחתון והמרחב כולו וכן ראשי הרשויות מודים לשרת התחבורה מירי רגב על שהחליטה לשים את הפריפריה במרכז ולהוציא לפועל את הפרויקט, תוך הכרה בחשיבותן של התשתיות לקידום ההתיישבות בגליל. תודה גדולה מכאן גם למנכ"ל נת"י מר ניסים פרץ על ההבנה ועל קידום התכנון של מקטע כביש זה, ולכל הפעילים והפעילות שתרמו רבות ללחץ הציבורי בסוגיה".

"שמחים לשמוע שהפרויקט לשדרוג כביש 65 קרוב מתמיד", אמר שקד גולדמן מכפר תבור, שהוביל מאבק ציבורי לקידום העבודות על הכביש. "אנחנו באיחור של שנים, אבל עכשיו יש תקווה לתושבי האזור ולמשתמשים בדרך. בוחרים לשמור על זהירות ומצפים לראות מכרזים ובהמשך דחפורים בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully