וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד דחייה בדרך: השרה רגב הודיעה שתוציא את ניהול פרויקט המטרו מחברת נת"ע

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 15:02

האחריות על הקמת הפרויקט צפוי לעבור לחברה ממשלתית אחרת, לאחר ששרת התחבורה התאכזבה מהתקדמות קווי הרכבת הקלה בגוש דן. "חברת נת"ע חרגה מהלו"ז ומהתקציב ב-3 מיליארד שקלים, לא היו עד כה חמישה ימי הפעלה רצופים ללא תקלות"

נהג התנגש ברכבת הקלה בבת ים ונפצע קל, 2 באוגוסט 2022/מתוך מצלמות אבטחה

שרת התחבורה מירי רגב הודיעה היום (שלישי) כי שתוציא את ניהול פרויקט המטרו בגוש דן מחברת נת"ע, החלטת השרה צפויה לעכב עוד יותר את הפרויקט שסבל כבר מדחיות רבות. "ההחלטה תאפשר לנת"ע להתמקד כל כולה בקו האדום, בקו הסגול ובקו הירוק, על מנת שהמשגים של הקו האדום לא יחזרו על עצמם בקווים האחרים", הסבירה רגב את החלטתה. האחריות על הפרויקט צפויה לעבור לחברה ממשלתית אחרת.

בהודעת לשכתה של רגב נכתב: "חברת נת"ע חרגה מהתקציב של הפרויקט בכ-3 מיליארד שקלים, ומלוחות הזמנים ביותר משנה וחצי. יחד עם חריגות אלו, השרה נחשפה בסיור שערכה לבעיות נוספות, ועל פי עמדת גורמי המקצוע שהוצגה לה, מתקבלת העובדה שלא מתאפשרת פתיחה של הקו האדום כרגע בשל בעיות בטיחות וסיכון חיי אדם".

הרכבת הקלה ציר ז'בוטינסקי פתח תקווה. ראובן קסטרו
הרכבת הקלה/ראובן קסטרו

שרת התחבורה אף הסבירה כי התקלות הרבות מונעות שוב ושוב את פעילות הרכבת. לדבריה, "הרכבת הקלה לא עובדת באופן מלא במשך 30 יום, במתכונת הפעלה מלאה, בשל ריבוי תקלות שמשביתות את הרכבת - מה שלא מאפשר בחינה של מצבה האמיתי. בנוסף, אין חמישה ימי הפעלה רצופים ללא תקלות. למעשה, אפילו אם ניקח את חמשת הימים הכי טובים של הרכבת (ללא רצף), עדיין יש תקלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully