וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חאפלה מרוקאית": בימין מארגנים הפגנה מול ביתו של אהרן ברק

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 10:15

בליכוד ובארגוני הימין מתכננים לערוך הפגנה, בעלת מסר עדתי, מול ביתו של נשיא העליון לשעבר בתל אביב, בעקבות ההתייחסויות האחרונות שלו למינוי שופט מרוקאי לבית המשפט העליון. על אף הטענות נגד ברק, כעת מכהנים בעליון שני שופטים יוצאי עדות המזרח

בווידאו: אלפים בהפגנת תמיכה מחוץ לביתו של אהרן ברק/צילום: עינת לוי, אבנר שלף

בליכוד ובארגוני ימין חוץ פרלמנטריים המקורבים למפלגות הקואליציה מארגנים הפגנה נוספת מחוץ לביתו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק בתל אביב ביום חמישי הקרוב, תחת הכותרת "חאפלה מרוקאית". ההפגנה מאורגנת על ידי "מטה 64" ו"תקומה 2023", שני הגופים שהפיקו את הפגנת התמיכה ברפורמה המשפטית בשבוע שעבר, שאותם מובילים מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי ליכוד, וכן על ידי ארגון הימין "אם תרצו".

"מטה 64", הוקם לפני כחודשיים כדי לרכז את פעילות ההסברה של כלל עמותות, ארגוני ומשפיעני הימין שתומכים בממשלה. הארגון הוקם על ידי מקורבים לנתניהו ובראשם גיא לוי, ששימש מנהל מטה השטח של הליכוד בבחירות האחרונות, וכנרת בראשי, שהפכה בשנים האחרונות לאחת התומכות הגדולות של נתניהו בטוויטר ומלווה את משפטו בתיק האלפים. גם לוי וגם בראשי מועמדים בימים אלה לתפקידים בלשכת ראש הממשלה. ארגון "תקומה 2023", איש הימין ברל'ה קרומבי וחבר הכנסת אביחי בוארון מהליכוד, ארגנו את שתי הפגנות הימין בתמיכה במהפכה המשפטית. הם מאגדים שלל ארגוני ימין נוספים כמו "עד כאן", "נחלה", "בצלמו", "ישראל שלי", ומשמשים גם כפעילים בולטים במאבק הביביסטי נגד משפט נתניהו.

כרזת קריאה להפגנה מול ביתו של אהרן ברק. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הכרזה הקוראת להפגנה מול ביתו של ברק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המסר העדתי של הפגנה מופנה כלפי אמירתו של נשיא העליון לשעבר ברק בריאיונות בתקשורת בחודשים האחרונים, לפיה "חיפשנו שופטים מרוקאים אבל לא מצאנו", כשהתייחס לייצוג של יוצאי מרוקו בקרב שופטי בית המשפט העליון. במודעה להפגנה נכתב: "מברק עליק. חאפלה מרוקאית מתחת לביתו של אהרן ברק. אם הוא לא הצליח למצוא שופט אחד מרוקאי לעליון אנחנו נביא את המרוקאים אליו. נתאסף בגינת דובנוב ומשם נמשיך בצהלולים לביתו".

בבית המשפט העליון מכהנת כעת השופטת גילה כנפי שטייניץ, יוצאת מרוקו וילידת קזבלנקה, שמונתה לתפקידה בתמיכתו של שר המשפטים לשעבר גדעון סער, שפרש מהליכוד וכיום חבר במחנה הממלכתי. שופט נוסף יוצא עדות המזרח הוא השופט יוסף אלרון שמונה בתמיכתו של שר האוצר לשעבר משה כחלון, גם הוא פורש ליכוד שהקים את מפלגת כולנו. ב-13 השנים האחרונות של הליכוד בשלטון נציגי המפלגה בוועדה לבחירת שופטים לא דחפו למינוי שופט יוצא מרוקו, ולמרות התמיכה הגדולה בליכוד בקרב יוצאי עדות המזרח - כל ראשי המפלגה עד היום, כולל נתניהו, היו ממוצא אשכנזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully