וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ארבע שנים: מפקד תחנת חיפה לשעבר זוכה מכל האישומים

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 9:55

סגן-ניצב עמית פולק הואשם כי סייע לזוגתו להתחזות כדי לברר את פרטי כרטיס האשראי של אשתו. ארבע שנים לאחר מכן זיכה אותו בית המשפט. " לא הובאה שום ראיה, המלמדת על תרומה ברורה וישירה למעשה ההתחזות", קבע השופט

בוידאו: אחרי ארבע שנים: מפקד תחנת חיפה לשעבר זוכה מכל האישומים./יואב איתיאל העביר ללא צורך בקרדיט

בית משפט השלום בחיפה זיכה (ראשון) את סגן-ניצב עמית פולק, מי שבפועל שימש מפקד תחנת חיפה והואשם בקבלת דבר במרמה, סיוע להתחזות ושיבוש מהלכי משפט. החקירה בעניינו החלה לפני כארבע שנים. סנ"צ פולק היה אז באחת מהתקופות הקשות בחייו - לאחר שאימו עברה אירוע מוחי והוא סעד אותה, ותוך כך נדרש למלא את תפקיד מפקד תחנת חיפה לאחר שזה עבר אירוע רפואי מפתיע ודחוף, והכל תוך שהיה מצוי בהליך גירושים קשה.

לפי כתב האישום שהגישה כנגדו המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים, פולק סייע לזוגתו להתחזות על מנת לברר את פרטי כרטיסי האשראי של אשתו. אלא שבהכרעת הדין קבע השופט שלמה בנג'ו כי מח"ש לא עמדה בנטל המוטל עליה להוכיח את אשמתו, והוא זיכה את פולק מחמת הספק מכל האישומים כנגדו.

עמית פולק, סגן מפקד תחנת חיפה במשטרת ישראל. דוברות משטרת ישראל
עמית פולק/דוברות משטרת ישראל

השופט קבע כי אין ראיה כלשהי לכך שסנ"צ פולק היה מעורב בהתחזות של בת זוגו לאדם אחר, או ניסה להשפיע בדרך כלשהי על חקירה משטרתית שהתנהלה. זאת, מפני שאין ראיה שביקש מבת זוגו להתחזות בפני חברת האשראי, לא תכנן את הדברים מראש וכי "למעשה, לא הובאה שום ראיה, המלמדת על תרומה ברורה וישירה למעשה ההתחזות ". כמו כן, שוכנע השופט מעדותו הקוהרנטית ובכלל זה מדבריו העקביים לפיהם כלל לא היה מודע למעשי ההתחזות מול חברת האשראי.

גם עדת התביעה של מח"ש, סגן-ניצב מרי דניאלי, לשעבר מפקדת תחנת נהריה, תרמה לזיכוי, לאחר שהשופט קבע כי "הבהירה באופן חד משמעי, עקבי, לאורך כל עדותה, כי מעולם לא העבירה לנאשם מידע מתוך החקירה, הקלטות או תכני הקלטות, או כל פרט שהיה יכול לסייע לנאשם להבין ולדעת מהם תכני החומרים הנוגעים לנאשמת, כדי שהוא יוכל לתאם את עדותה, או לשבש את החקירה שנפתחה נגדה".

במהלך המשפט, לשאלת השופט בנג'ו, היא הודתה שאכן הייתה צריכה להעביר את החומר שהגיע לפתחה למח"ש, משעה שהיה מדובר בקצין משטרה, ולהסיר את ידיה ממנו. היא סיפרה על הקונפליקט שהיא חשה, והבינה היום בדיעבד, שזו הייתה אכן טעות מצידה לא להעביר את החומר ישירות למח"ש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
משרד מח"ש, ירושלים 2 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"לא הובאה שום ראיה המלמדת על תרומה ברורה למעשה ההתחזות"/ראובן קסטרו

בהקשר זה, הביע השופט בנג'ו תמיהה אשר לבחירתה של מח"ש להגיש כתב אישום נגד סנ"צ פולק בעוד שבעניינה של סנ"צ דניאלי הסתפקה מח"ש בהערה פיקודית בלבד. "מעורבותה ואחריותה הפיקודית של סנ"צ דניאלי, כמי שהייתה מופקדת על החקירה, כמפקדת תחנה, הייתה משמעותית וניכרת מזו של הנאשם, ולמצער שקולה לו", ציין.

עו"ד עמית חדד ונועה מילשטיין, ממשרד חדד רוט שנהר שייצגו את סנ"צ פולק במשרדו מסרו בתגובה: "אנחנו מברכים על החלטתו הצודקת של בית המשפט לזכות את סנ"צ פולק מכל העבירות שיוחסו לו. סנ"צ פולק הוא קצין מצטיין ומוערך בעל עתיד מבטיח בשורות המשטרה. אנחנו שמחים שהעננה השחורה מעל ראשו הוסרה, ועתה הוא יכול לחזור ולהתמקד במשפחתו ובעשייה הציבורית המבורכת שלו לטובת תושבי ישראל".

מהמחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים נמסר לוואלה! בהתייחסות: "נגד הנאשם, סגן ניצב במשטרת ישראל, הוגש כתב אישום לפיו סייע לנאשמת, עמה ניהל קשר זוגי, להציג את עצמה בפני חברות האשראי כאישה אחרת וזאת כדי לקבל מידע פיננסי עבורו. הנאשמת הודתה במעשים שיוחסו לה והורשעה במסגרת הסדר טיעון ואילו הנאשם זוכה מחמת הספק. אנו נלמד את הכרעת הדין ונשקול צעדינו בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully