וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג בתגובה לנאום לוין: "על שליחי הציבור לרסן התבטאויות ולגלות אחריות"

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 23:43

הנשיא התייחס לנאום שנשא שר המשפטים בהפגנת התמיכה במהפכה המשפטית, בה תקף את בג"ץ וביקש מנציגי הציבור "לנהוג במתינות". בדבריו ביקש הרצוג לחזק את נשיאת בית המשפט העליון ואת היועצת המשפטית לממשלה "על מסירותם ושליחותם למען החברה והמדינה"

בווידאו: הרצוג קרא לעצור את החקיקה של הרפורמה המשפטית/צילום: לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא היום (ראשון) דברים בחוג התנ"ך של מיזם 929 שהתקיים בבית הנשיא. בדבריו, ביקש הרצוג שוב, ברקע ההתקפות על בג"ץ בהפגנת התמיכה במהפכה המשפטית שנערכה ביום חמישי, "לנהוג במתינות, לרסן התבטאויות והתנהגויות ולגלות אחריות", והדגיש כי הוא פונה במיוחד "לשליחי ומשרתי ציבור".

בנוסף חיזק הרצוג בדבריו את נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ואת היועצת המשפטית לממשלה: "אני רוצה בראש ובראשונה בעת הזאת להביע הערבה עמוקה ולחזק מכאן את נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, ואת מובילי המערכות המשפטיות בישראל, ובכללן היועצת המשפטית לממשלה - על מסירותם ושליחותם למען החברה והמדינה".

הנשיא הוסיף כי "המשבר שמלווה אותנו כבר מספר חודשים, נותן את אותותיו המאיימים, והקיטוב, ולא פעם, אני אומר בכאב עמוק, גם השנאה, ניכרים בכל המרחבים". "אפשר להתווכח, אפשר לחלוק על מדיניות, החלטות ותפיסות עולם, אבל בדרך ארץ, תוך קיום מחלוקת לשם שמים", הוא הבהיר בסיום דבריו.

יצחק הרצוג נואם בטקס יום הזיכרון בכותל המערבי, ירושלים. 24 באפריל 2023. מתוך עמוד היוטיוב של מצלמות הכותל, אתר רשמי
"לרסן התבטאויות והתנהגויות ולגלות אחריות". הרצוג/אתר רשמי, מתוך עמוד היוטיוב של מצלמות הכותל

בהפגנת התמיכה ברפורמה המשפטית שהתקיימה ביום חמישי, שר המשפטים יריב לוין, שנשא נאום במהלך ההפגנה, תקף בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה ואת בית המשפט: "באיזה דמוקרטיה היועצים המשפטיים מחליטים?", תהה. "אני מאמין שאפשר להסכים על כך שהגיע העת לבית משפט שלא מעניק זכויות למשפחות הטרוריסטים ולא מאפשר קיום טקסי זיכרון מזויפים ביחד עם תומכי טרור", הוסיף.

באופוזיציה תקפו את דבריו של לוין. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר כי "נאומי ההסתה של השרים והח"כים רק ממשיכים לקרוע את העם ולפרק את החברה הישראלית. שוב שקרים ופייק רק בשביל עוד כותרות. לאן הממשלה הזו רוצה להוביל אותנו? מה עוד הם יעוללו למדינת ישראל ועם ישראל לפני שיעצרו?"

חברת הכנסת אפרת רייטן הוסיפה: "השרים מסיתים ומשקרים שבג"צ נגד החיילים ובעד טרוריסטים. בעוד האמת היא הפוכה לחלוטין. בית המשפט הישראלי, העצמאי אשר פועל ללא משוא פנים, הוא כיפת הברזל למפקדי צה"ל וחייליו. הנתונים. העובדות והמומחים. בסוף ינצחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully