וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מפגינים נעצרו לאחר שהפגינו מול ניר ברקת במסעדה בתל אביב

עודכן לאחרונה: 28.4.2023 / 1:58

אחים תאומים בשנות העשרים לחייהם נעצרו לאחר שהפגינו מול השר במסעדת "טורקיז". במקום התפתחה קטטה בין המפגינים והמאבטחים של ברקת, ובמשטרה טוענים כי השוטרים הותקפו על ידי כמה מהמפגינים. עו"ד של השניים: "הם אלה שהותקפו". מאוחר יותר הם שוחררו ללא תנאים מגבילים

תיעוד רגע מעצר המפגינים בתל אביב/מתוך תיעוד שעלה ברשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

שני מפגינים נגד המהפכה המשפטית נעצרו הערב (חמישי) לאחר שהפגינו מול שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת שבילה במסעדת "טורקיז" במתחם "סי אנד סאן" שבתל אביב. למקום הגיעו כעשרה מפגינים שנענו לקריאות השונות בקבוצות הוואטסאפ והטלגרם של פעילי המחאה.

במקום התפתחה קטטה בין המפגינים והמאבטחים של השר ברקת, וכעבור זמן מה כוחות משטרה הגיעו למסעדה. בעת שניסו להרחיק את המפגינים מהמקום, כך טוענים במשטרה, השוטרים הותקפו על ידי כמה מהמפגינים, ואחד השוטרים נפצע באורח קל ברגלו ופונה לטיפול. בעת המעצר, נצפה השר ברקת פונה לאחד המפגינים ואומר לו דבר מה.

השניים שנעצרו הם אחים תאומים בשנות העשרים לחייהם. מחוץ לתחנת המשטרה בראול ולנברג, אליה נלקחו העצורים, התחילו להתאסף כמה מפגינים. עו"ד איריס שמואלי, שאמורה לייצג את השניים, סיפרה: "לא נותנים לי לראות את העצורים כבר חצי שעה, מי שמע על דבר כזה? זאת שערוריה. כנראה שהמשטרה לא יודעת את החוקים. מפיצים שמועה כאילו תקפו את השוטרים, אם רואים את הסרטונים מבינים מי תקף את מי. אלה שהיו איתם אומרים שעצרו אותם באלימות".

כשעתיים לאחר שהגיעה למקום, עו"ד שמואלי יצאה מתחנת המשטרה אחרי שנפגשה עם העצורים ושמעה את גרסתם: "שני אחים תאומים, מלח הארץ, מצטייני אלוף בצבא, הגיעו למסעדה כדי למחות בפני ניר ברקת. נותרו מחוץ למסעדה, יצרו אפילו קשר שיחה מסויים עם ברקת בצאתו. הם כותרו על ידי מפגינים אחרים עוברי אורח, מהצד השני ונהדפו על ידי מאבטחיו של ברקת. הם לא נקטו בשום אלימות". במהלך הלילה שוחררו השניים ללא תנאים מגבילים.

השר ניר ברקת מבלה במסעדת "טורקיז" בתל אביב. מערך עצורים מחאות, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
השר ניר ברקת מבלה במסעדת "טורקיז" בתל אביב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, מערך עצורים מחאות

מלשכת השר ברקת מסרו בתגובה למקרה: "השר ניר ברקת וצוותו הותקפו באלימות לפני זמן קצר, עת היה השר ניר ברקת בדרכו לרכבו בתל אביב. מספר מתפרעים התעמתו פיזית עם מאבטחי השר ועם שוטרים תוך ניסיון להגיע אליו ולפגוע בו. מאבטחי השר והשוטרים הגנו עליו בגופם. המתפרעים תקפו גם את השוטרים באלימות, שוטר אחד פונה באמבולנס לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. מספר תוקפים נעצרו על ידי השוטרים במקום".

השר ניר ברקת הוסיף: "אין שום תרוץ לאלימות. אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה ועלולה להביא לחורבן המדינה ולהפיכתנו למדינה ללא חוק וסדר. אני שולח איחולי החלמה מהירה לשוטר שנפצע ופונה לבית החולים. לכולם יש את הזכות להפגין, אך אין לאף אדם זכות לפעול באלימות".

בעקבות המקרה, מחאת המילואימניקים "אחים לנשק" קראו לפעיליה להתאסף מול התחנת המשטרה בה השניים עצורים: "שני עצורים חיילים מצטיינים שהפגינו מול ניר ברקת שסעד את ליבו הטוב במסעדת טורקיז. כל חטאם שהחליטו להגיד לו שהוא קורע את העם מביא לדיקטטורה ושהוא מכר את עצמו לקהלת. בואו לתמוך בהם בתחנת המשטרה בראול ולנברג רמת החייל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully