וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל הים האמריקני: איראן השתלטה על מכלית נפט במפרץ עומאן

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 17:18

הצי החמישי של הצבא האמריקני טען כי חיל הים של משמרות המהפכה האיראניים השתלטו על מכלית נפט ששטה במפרץ עומאן תחת דגל של איי מרשל. "המשך הטרדות של כלי שיט, התערבות בזכויות ניווט הן איום על הביטחון הימי והכלכלה הגלובלית", נמסר מחיל הים

בווידאו: איראן: מתקפת מל"טים על מפעל נשק במרכז המדינה, אין נפגעים/טוויטר

חיל הים האמריקני פרסם היום (חמישי) הודעה בה נמסר כי איראן השתלטה על מכלית נפט ששטה במפרץ עומאן תחת דגל של איי מרשל. כך פורסם בסוכנות הידיעות האמריקנית AP. לפי הדיווח, חיל הים של משמרות המהפכה השתלט על המכלית.

"ב-27 באפריל בשעה 13:15 בערך, מכלית הנפט 'Advantage Sweet' ששטה תחת דגל של איי מרשל נתפסה על ידי חיל הים של משמרות המהפכה בזמן ששטה במים בינלאומיים במפרץ עומאן. מכלית הנפט פרסמה קריאת מצוקה בעת שנתפסה. הצי החמישי של צבא ארה"ב עוקב אחר המצב", נמסר בהודעת הצי האמריקני כפי שפורסמה בסוכנות הידיעות AP.

"הפעולות של איראן במפרץ עומאן מנוגדות לחוק הבינלאומי. המשך הטרדות של כלי שיט, התערבות בזכויות ניווט הן איום על הביטחון הימי והכלכלה הגלובלית", נמסר מחיל הים האמריקני. "בשנתיים האחרונות, איראן תפסה שלא כדין לפחות חמש מכליות מסחריות ששטו במזרח התיכון", הוסיפו.

מאוחר יותר היום, הטלוויזיה הממלכתית באיראן אישרה את הדיווח ופרסמה כי כוח ימי איראני השתלט על מכלית נפט במפרץ עומאן ששטה תחת דגל של איי מרשל, מבלי לפרסם פרטים נוספים. לטענת האיראנים, המכלית פגעה בספינה איראנית ולאחר מכן ניסתה להימלט.

מסלולה המתוכנן המכלית "Advantage Sweet". תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מסלולה המתוכנן המכלית "Advantage Sweet"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מוקדם יותר החודש, ב"ניו יורק טיימס" דיווחו כי שירותי המודיעין של ישראל וצבא ארצות הברית מעריכים כי איראן מתכננת מתקפת מל"טים נגד ספינות בבעלות ישראלית במפרץ, בתגובה לתקיפות האחרונות המיוחסות לישראל בסוריה. יממה לאחר מכן, בצל החשש מפני הסלמה בזירה הימית, הצי האמריקני הודיע על שליחת צוללת תקיפה לאזור.

אסטרטג פוליטי איראני המקורב למשמרות המהפכה אמר שאיראן שוקלת התקפות נגד ספינות בבעלות ישראלית באזור כנקמה על התקיפות האוויריות בסוריה שהרגו בחודש שעבר שני יועצים במשמרות המהפכה.

גורמים אמריקניים אמרו כי שליחת הצוללת "פלורידה" נועדה להרתיע את איראן ולשמור על היציבות באחד מנתיבי השיט העמוסים בעולם, שבו עוברים מדי סחורות בשווי מיליוני דולרים, נפט וגז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully