וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר במועצה הבוחרת את המנהיג העליון: מי הוא איש הדת האיראני שחוסל על ידי מתנקש?

עודכן לאחרונה: 26.4.2023 / 19:50

איתאללה עבאס עלי סלימאני, איש דת שיעי בשנות השבעים לחייו נרצח הבוקר על ידי מתנקש בצפון איראן. עדי ראייה סיפרו כי מי שביצע את הירי הינו שומר בבנק, שירה לעבר האיתאללה סלימאני בעת שזה היה במקום. שלושה נוספים נפצעו גם הם כתוצאה מהירי, והיורה נעצר

בווידאו: תיעוד מבסיס אווירי תת-קרקעי שחשפה איראן/מתוך רשתות חברתיות

איתאללה עבאס עלי סלימאני, איש דת איראני שיעי בשנות השבעים לחייו וחבר מועצת המומחים האיראנית, נרצח הבוקר (רביעי) על ידי מתנקש בעיר באבולסר שבצפון איראן. עדי ראייה סיפרו לערוצי התקשורת המקומיים כי מי שביצע את הירי הינו שומר בבנק, שירה לעבר האיתאללה סלימאני בעת שזה שהה במקום הבוקר. שלושה עוברי אורח נוספים נפצעו גם הם כתוצאה מהירי, והיורה נעצר.

איתאללה עבאס עלי סלימאני, יליד שנת 1947, היה נציג פרובינציית סיסתאן-בלוצ'סתאן (1 מ-31 פרובינציות המרכיבות את איראן) במועצת המומחים האיראנית, שהוא הגוף הפרלמנטרי שבוחר את המנהיג העליון ולכאורה אמור לפקח על פעולותיו.

חבריה של המועצה, הנחשבת לגוף בעל עוצמה ברפובליקה האסלאמית, נבחרים ישירות על ידי מצביעים לכהונה של שמונה שנים. לפי החוק האיראני, המועצה מוכרחה להתכנס לפחות פעמיים בשנה, לפסגה בת יומיים. למרות שהחוק מאפשר ומתיר לה, המועצה מעולם לא ביקרה את המנהיג העליון, לפחות לא בפומבי, ומעולם לא הדיחה את המנהיג.

בשנים האחרונות, בנוסף לתפקידו במועצת המומחים, סלימאני היה נציגו של המנהיג העליון עלי ח'אמנאי ודרשן התפילה בעיר כאשאן שבמרכז איראן.

פרובינציית סיסתאן-בלוצ'סתאן ממנה הגיע ואותה ייצג איתאללה עבאס עלי סלימאני, היא אחת מ-31 הפרובינציות של איראן וזו הגדולה ביותר בשטחה. חיים בה כ-3 מיליון בני אדם, רובם בני המיעוט הבלוצ'י (מוסלמים סונים) ובני הקבוצה הפרסית שמדברת את הניב המכונה "סיסתאני". הפרובניצייה שנמצאת בדרום-מזרח איראן וחולקת גבול עם פקיסטן ואפגניסטן, נחשבת לאחד ממעוזי העוני הקשים ביותר במדינה.

בחודשים האחרונים, הפרובינצייה הייתה עדה לגל מחאות ענק נגד המשטר האיראני, וזאת במסגרת המחאות ההמוניות שפקדו את הרפובליקה האסלאמית, בתגובה למותה של הצעירה מהסא אמיני, שנעצרה ועונתה על ידי "סיירת ההדרכה של ממשלת איראן", כוח המשטרה האחראי על יישום תקנות החג'אב, לאחר שלעניות דעתם - אמיני בת ה-22 לא עטתה את החיג'אב כפי שמחייבים חוקי הצניעות האיראנים.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully