וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג בטקס המצטיינים בבית הנשיא: "גם במחלוקות - הפסיפס הישראלי הוא הכוח שלנו"

עודכן לאחרונה: 26.4.2023 / 13:30

הנשיא פתח את האירוע, ואמר כי לינו לזכור - הפסיפס הישראלי המגון, המרהיב, זה שמרבה ויכוחים, קולות, דעות ועמדות, הוא איננו חולשה. הרמטכ"ל הוסיף: "צה"ל הוא המכנה המשותף הרחב ביותר של אזרחי ישראל - אם נדע למצוא אותו בתוך המחלוקות, נוכל להתמקד במשימה"

בווידאו: טקס המצטיינים בבית הנשיא/צילום: לע"מ

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, העניק היום (רביעי) את אות מצטייני הנשיא ל-120 קצינים וחיילים בטקס חגיגי במשכנו שבירושלים - במסגרת אירועי יום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל. האירוע נפתח במטס כבוד בהשתתפות מבנה מטוסי ומסוקי הקרב של חיל האוויר, בהצדעה לחיילים המצטיינים. בסיום הטקס יתקיים חידון התנ"ך העולמי - ובהמשך יחתום את חגיגות העצמאות טקס חלוקת פרסי ישראל.

בתחילת האירוע בבית הנשיא, הרצוג פנה בהתרגשות אל טייסי המטס ברשת הקשר. "כאן נשיא המדינה, אנא העבר בשמי לכל משרתי חיל האוויר וחיילי צבא ההגנה לישראל באוויר, בים וביבשה - חג עצמאות שמח במלאת 75 שנים לעצמאות ישראל!", אמר.

יצחק הרצוג בטקס המצטיינים בבית הנשיא. 26 באפריל 2023. ציפי ביבי, אתר רשמי
"הפסיפס הישראלי הוא הכוח הייחודי שלנו", הרצוג/אתר רשמי, ציפי ביבי

"לפני שבעים וחמש שנה בדיוק, ה' באייר תש"ח, הכריז דויד בן גוריון 'על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל'", אמר הרצוג בפתח דבריו. "הנס הגלוי, הפלא ההיסטורי ששמו 'מדינת ישראל' - קם ונהיה. בעיצומם של קרבות מרים, כאשר רק שלוש שנים קודם הושמדו מיליוני יהודים בשואה - האגדה הייתה למציאות, ואנו, היינו ועודנו כחולמים. אתם, 120 המצטיינות והמצטיינים, חיילות וחיילי צה"ל, מגיני ישראל ושומריה, תמצית החלום הזה. בשם כל העם אני רוצה לומר לכם - אני גאה בכם, אני אוהב אותכם, כולנו גאים בכם! כל הכבוד לכם!"

אחיותיי ואחיי, ישראל היא מדינה חזקה. בשבעים וחמש שנות תקווה ותקומה השגנו שורה ארוכה של הישגים, חלקם יוצאי דופן ופורצי דרך - גם בקנה מידה עולמי. לא היינו מצליחים לעשות את כל זה - אם לא היינו עושים את זה יחד. ערב הקמת המדינה תיאר בן גוריון את מצב העם: מפוצל לארגונים, למפלגות, למגוון של גופים ואינטרסים מתחרים ומנוגדים. גם בימים האלה, שעומדים בסימן מחלוקת, עלינו לזכור - הפסיפס הישראלי המגון, המרהיב, זה שמרבה ויכוחים, קולות, דעות ועמדות, הוא איננו חולשה. הפסיפס הישראלי המופלא - שכולל יהודים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים וצ'רקסים, דתיים, חילונים, מסורתיים וחרדים, ותיקים ועולים, מכל תפיסת עולם ואורח חיים, הפסיפס הזה הוא הכוח הייחודי שלנו. הוא הנס שלנו".

עוד בוואלה!

ישראל חוגגת 75: אירועי יום העצמאות 2023

לכתבה המלאה
הרמטכ"ל הרצי הלוי. ראובן קסטרו
"ננצח כל איום שיגיע". הרצי הלוי/ראובן קסטרו

הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר בטקס כי האיכות והרוח של חיילי צה"ל - ינצחו כל איום שיגיע. "אם נמצא את המכנה המשותף במחלוקת - נוכל להתמקד במשימה", אמר. "צה"ל הוא הזדמנות גדולה למדינת ישראל לא רק בביטחון, אלא גם בכינונה של חברה בריאה ומלוכדת. ננצח כל איום שיהיה - מאיראן הרחוקה, משלוחתיה לאורך גבולות הצפון והדרום או מהטרור הפלסטיני הפועל בתוכנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully