וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בארה"ב: טאקר קרלסון פוטר מ"פוקס ניוז"; דון למון מ-CNN

עודכן לאחרונה: 25.4.2023 / 9:56

בהצהרה, הרשת מסרה כי הצדדים "סיכמו להיפרד" מבלי לפרט, אך עזיבת קרלסון מגיעה כשבוע לאחר ש"פוקס ניוז" נאלצה להתפשר בתביעת דיבה ותיאלץ לשלם 787.5 מיליון דולר פיצויים. שעה בלבד לאחר מכן, CNN ניצלה את שעת הכושר ופיטרה את אחד המגישים המרכזיים שלה

ניו יורק נערכת לשימוע ההיסטורי של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס
התוכנית שלו, שהייתה לנצפית ביותר ברשת ולאחת מהנצפות ביותר בארה"ב, הציעה מעין "שילוב" של תפיסות שמרניות פופוליסטיות לרבות בנושאי הגירה, פשע, גזע, מגדר ומיניות

טאקר קרלסון, המנחה המוביל של רשת החדשות האמריקנית "פוקס ניוז", פוטר מהרשת ולא ישדר בה עוד. כך הודיעו אתמול (שני) ב"פוקס ניוז", מבלי לציין את הסיבות להחלטה הפתאומית והבלתי צפויה. בהצהרה על עזיבתו, הרשת מסרה כי הצדדים "סיכמו להיפרד", ולמרות שבסיום תוכניתו האחרונה ביום שישי אמר לצופיו: "נתראה ביום שני" - טאקר לא הגיש את "Tucker Carlson Tonight" שתוכננה לאותו היום.

עזיבתו של קרלסון מגיעה כשבוע לאחר ש"פוקס ניוז" נאלצה להתפשר בתביעת הדיבה שהוגשה נגדה על ידי חברת הטכנולוגיה "דומיניון", בגין דיווחים כוזבים בבחירות לנשיאות בארצות הברית בשנת 2020. בתוך כך, הרשת נאלצה לשלם 787.5 מיליון דולר, כמחצית מהסכום שדומיניון ביקשה תחילה - 1.6 מיליארד דולר.

קרלסון בן ה-53 לא היה רק ​​מנחה פופולרי, אלא גם בעל "השפעה היסטורית". התוכניות שלו והנושאים בהם עסק קבעו לעתים קרובות את סדר היום של השמרנים בארצות הברית, וגם את סדר יומה של המפלגה הרפובליקנית. כמעט שלושה מיליון אמריקניים היו צופים בו מידי תוכנית.

לפני כשבועיים טאקר ערך ריאיון עם הנשיא לשעבר דונאלד טראמפ, ובשבוע החולף ראיין גם את אילון מאסק. קרלסון הצטרף ל"פוקס ניוז" בשנת 2009, ושבע שנים לאחר מכן החל להגיש את תוכניתו, שבמהרה הפכה פופולרית. אחרי ההודעה על עזיבתו - מניות "פוקס ניוז" בבורסה בניו יורק צנחו בכ-3%.

במשפט שהיה אמור להיערך, תבעה חברת "דומיניון" את "פוקס ניוז" על כך שבמהלך בחירות 2020 מגישי וכתבי הערוץ שיקרו ביודעין בדיווחיהם לגבי החברה שסיפקה מכונות הצבעה לקלפיות ברחבי ארצות הברית, וטענו כי פעלה לזיוף התוצאות. דומיניון טענה כי עסקיה נפגעו כתוצאה מהפצת השקרים.

הסכם הפשרה חוסך מבכירי ההנהלה ב"פוקס", כמו יושב הראש רופרט מרדוק, את החובה להעיד . "פוקס" אמרה כי ההסכם באחד ממשפטי הדיבה המדוברים ביותר בהיסטוריה האמריקנית, משקף את "המחויבות" שלה "לעקרונות העיתונאיים הגבוהים ביותר", אם כי בערוץ הימני הודו לבסוף כי "הצהרות מסוימות לגבי דומיניון היו שגויות".

עוד בוואלה!

לא משתלם להיות שופר: "פוקס ניוז" התפשרה באחד ממשפטי הדיבה הגדולים בארה"ב

לכתבה המלאה
המועמד לנשיאות דונלד טראמפ ברשת פוקס ניוז. GettyImages
הנשיא לשעבר דונאלד טראמפ בריאיון לרשת "פוקס"/GettyImages

"הפיצה שקרים וגרמה נזק עצום לחברה"

מנכ"ל דומיניון, ג'ון פולוס, אמר במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר כי ההסכם - שהגיע לאחר שבועות שבהם התפרסמו התכתבויות פנימיות שחשפו כי אנשי הערוץ ידעו שהטענות נגד החברה שקריות - מחייב את "פוקס" "להודות בכך שהפיצה שקרים וגרמה נזק עצום לחברה". ג'סטין נלסון, עורך הדין של דומיניון, אמר כי "האמת כן חשובה".

"לשקרים יש השלכות", הוא הוסיף. "לפני יותר משנתיים, מבול של שקרים סחף את דומיניון וגורמים רשמיים שהיו מעורבים בבחירות ברחבי אמריקה לעולם חלופי של תיאוריות קונספירציה שגרמו נזק חמור לדומיניון ולמדינה". נלסון הוסיף כי "כדי שהדמוקרטיה תחזיק מעמד, על האמריקנים לחלוק את המחויבות לעובדות".

עורכי דין של "פוקס" התנגדו, כך על פי הדיווחים, לפיצויים בסך 1.6 מיליארד דולר שדרשה דומיניון, וטענו כי הסכום מנופח ביותר. "השווי האמיתי" של המשפט, לטענתם, הוא "שימור הזכות לחופש הדיבור והעיתונות שנקבע בתיקון הראשון לחוקה".

טאקר קרלסון. רויטרס
מנחה פופולרי בעל "השפעה היסטורית". טאקר קרלסון/רויטרס

עורכי הדין של "דומיניון" טענו כי הרשת השמרנית טימאה את המוניטין של חברת ההצבעות האלקטרוניות כששידרה שקרים לגבי ההצבעה ב-2020, שלפיהם הבחירות נגנבו מטראמפ. בתביעה נטען כי הטענות השקריות היו חלק מניסיון לזכות מחדש בקהל צופים שזעם על החלטת "פוקס" בליל הבחירות להכריז - ובצדק - על ג'ו ביידן כמנצח במדינת אריזונה. שניים ממנהלי "פוקס" שהיו אחראים להחלטה לגבי אריזונה פוטרו חודשיים לאחר מכן.

במסמכים שפורסמו לקראת המשפט נכתב כי כמה מנהלים ועיתונאים ברשת הטילו ספק באופן פרטי בטענות השקריות לגבי הבחירות ב-2002, אך עדיין שידרו אותן.

מסמכי בית המשפט הראו שמרדוק עצמו אמר שהטענות לגבי דומיניון "מטורפות", אך לא נקט בשום פעולה בנידון. בכמה מסרים כתב המנחה המוביל של הרשת, טאקר קרלסון, כי חלק מהטענות נגד החברה היו "הזויות". שון הניטי, מנחה פופולארי נוסף ברשת, אמר באופן פרטי כי אינו מאמין לטענות נגד דומיניון "אפילו לרגע". "פוקס" טענה כי המסרים הוצאו מהקשרם.

אם המשפט היה נערך, המושבעים היו צריכים לקבוע אם "פוקס ניוז" פעלה ב"כוונת זדון" כששידרה את השקרים ביודעין. כעת, הרשת מתמודדת עם תביעת דיבה שנייה מחברת טכנולוגיה אחרת, "סמרטמטיק", שדורשת פיצויים מ"פוקס" בסך 2.7 מיליארד דולר.

"אני המום"

בתוך כך, שעה בלבד לאחר מכן, CNN ניצלה את שעת הכושר לפטר את אחד הכוכבים המרכזיים שלה דון למון.‏ "CNN ודון נפרדו", הודיעה הרשת בהודעה לקונית. "דון לנצח יהיה חלק ממשפחת CNN, ואנחנו מודים לו על תרומתו ב-17 השנים האחרונות. אנו מאחלים לו בהצלחה ונעודד אותו בהמשך דרכו".‏

באשר לתוכנית הבוקר אותה הנחה לצד פופי הארלו וקייטלן קולינס, נמסר מהרשת כי "'CNN This Morning' משודרת כבר כמעט חצי שנה, ואנו מחויבים להצלחתה".‏ למון, שדבריו ומעשיו האחרונים עוררו מחלוקת נרחבת, צייץ בטוויטר כי הוא "המום".‏ "נודע לי הבוקר על ידי הסוכן שלי שפוטרתי על ידי CNN", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully