וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הגיעו לטקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני: "השכול הוא אותו שכול"

עודכן לאחרונה: 24.4.2023 / 23:40

לצד קריאות נאצה של מפגינים מחוץ למקום האירוע, נערך הטקס של נציגי המשפחות השכולות והמשפחות הפלסטיניות שאיבדו את יקיריהן. "את הרצון לנקמה החליף הרצון לשלום ולעתיד טוב יותר"

קריאות נאצה בטקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

אלפי בני אדם הגיעו הערב (שני) לטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני בפארק גני יהושוע בתל אביב. באירוע נאמו נציגי המשפחות השכולות והמשפחות הפלסטיניות שאיבדו את יקיריהן, ביניהם ענת מרנין ששכלה את שני אחיה, עאדל אבו בודוויה ששכל את אחיו הצעיר, יוסרא מחפוד' ששכלה את בנה ויובל ספיר ששכל את אחותו. במהלך הנאומים כמה פעילי ימין הפגינו מחוץ למקום האירוע וצעקו קריאות נאצה.

יוסרא מחפוז שאיבדה את בנה אמרה: "בימים הראשונים אחרי שאיבדתי את בני הרגשתי את הצורך לנקום, עד שיום אחד הגיעו אלינו אנשים מהפורום, בהתחלה דחיתי על הסף כל אפשרות לשבת פנים מול פנים עם האויב שלקח את בני, אבל לאט לאט עם הזמן התחלתי להשתתף והפכתי לפעילה בפורום".

טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני בתל אביב

24 באפריל 2023. לוחמים לשלום, אתר רשמי
אלפים בטקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני/אתר רשמי, לוחמים לשלום

"היכרתי אנשים שבמצב שלי, ישראלים ופלסטינים", הוסיפה האם. "את הרצון לנקמה החליף הרצון לשלום ולעתיד טוב יותר. אני פונה לאמהות שצופות בי עכשיו, השכול הוא אותו שכול, הכאב הוא אותו כואב, היום אנחנו רואים יותר מתמיד למה צריך לפעול ביחד, מי יתן וכולנו נחיה בשלום".

יובל ספיר ששכל את אחותו הוסיף כי "החינוך, ההסתה, התקשורת והאמונה באל קנא ונוקם מושכים כל מאמץ לפיוס אל תוך מערבולת האלימות. אני ישראלי, מדען, אבא, אח שכול. בחרתי בחיים, בחרתי לנסות לנתק את שרשרת הנקמה והשנאה. אני חבר בפורום המשפחות השכולות". סגנית הנשיא לשויוון ומגוון באוניברסיטת תל אביב אמרה, נטע זיו, הדגישה את חשיבות הטקס: "רוחות רעות, קיצוניות וגזעניות, מנשבות בימים אלו ממוקדי כוח רשמיים בישראל, ומפיחי הרוחות הרעות מאיישים תפקידי מפתח בממשלה. הן מטיפות לעליונות יהודית ופועלות להעמקת הכיבוש. הן מבקשות להגדיל את השסע ולזרות שנאה בין העם הפלסטיני והישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully