וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חלקת אלוהים קטנה": נאום הנשיא הרצוג על סיפורה של חלקה 9

עודכן לאחרונה: 24.4.2023 / 20:12

בנאומו פירט נשיא המדינה אודות חללי חלקה 9, שבה טמונים זה לצד זה צברים וצבריות ילידי הארץ, חלקם נצר לדורות רבים בישראל, לצד עולים מכל רחבי תבל. זאת, לדבריו, על רקע המחלוקות העזות שמפלגות את החברה הישראלית בימים אלה. הרצוג: "הצפירה היא קריאת השכמה"

מחלקה 9 – אזור א', בית העלמין הצבאי בהר הרצל/אבי אוחיון, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג סיפר הערב (שני) את סיפורה של חלקה צבאית מספר 9 בבית העלמין בהר הרצל בנאומו בטקס יום הזיכרון בכותל המערבי. זאת, לדבריו, "על רקע המחלוקות העזות שמפלגות את החברה הישראלית בימים אלה, וכשנדמה שהמכנה המשותף והמטרות העליונות המחברות את חלקי העם נזנחו מאחור". זוהי "חלקת אלהים אחת קטנה", כדבריו, שמייצגת את תמציתו של הפסיפס הישראלי המלוכד.

בנאומו פירט נשיא המדינה אודות חללי חלקה 9, שבה טמונים זה לצד זה צברים וצבריות ילידי הארץ, חלקם נצר לדורות רבים בישראל, לצד עולים מכל רחבי תבל - תימן, הונגריה, גרמניה, לוב, איטליה, צרפת, פולין, בולגריה, רומניה - אנשי גיוס חוץ לארץ ומתנדבי חוץ לארץ, חללי צה"ל, המשטרה ושלוש המחתרות (הגנה, אצ"ל ולח"י), חרדים, מסורתיים, דתיים וחילונים, אם ובתה, בעלי מקצועות שונים, בגילים שונים וממצב משפחתי שונה.

חלקה 9 בית העלמין הצבאי, הר הרצל, ירושלים.. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
חלקה 9 בבית העלמין בהר הרצל/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון
אירועי יום הזיכרון תשפ"ג 2023. ללא, מערכת וואלה
אירועי יום הזיכרון/מערכת וואלה, ללא

לכל חלל סיפור משלו, דרך משלו, תפיסות, אמונות ואורחות חיים משלו, אבל המשותף לכולם, כך אמר הנשיא, הוא: "לכולם כתובת אחת - חלקה 9, הר הרצל, ירושלים. כולם - מכל הגוונים ארצות המוצא, המקצועות ואורחות החיים, כולם האמינו בתקומת ישראל בארצו, כולם חלמו על מדינת ישראל, כולם רצו לבנות ולהבנות בה. כולם שילמו בחייהם את מחיר הבית הלאומי המשותף, כאן בארץ מולדתנו".

הנשיא הדגיש כי חללי חלקה 9, וכמוהם כלל החלקות הצבאיות, בגיוונם, משקפים את ההכרח להתעלות מעל השונות והמחלוקות ולבנות ביחד את הבית הלאומי: "כלל בתי העלמין הצבאיים משקפים לנו היטב כי גיבורינו הנופלים לאורך השנים, יהודים, דרוזים, מוסלמים, נוצרים וצ'רקסים, נשים וגברים, עולים וותיקים, מכל רחבי הארץ, מכל האמונות, הדעות ותפיסות העולם, מסרו את נפשם מתוך דבקות בהכרח הקיומי העמוק - לבנות יחד, בשותפות, עוד ועוד קומות בביתנו הישראלי. עלינו לעשות הכול, הכול!, כדי לשמור על הבית המשותף הזה".

חלקה 9 בית העלמין הצבאי, הר הרצל, ירושלים.. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
חלקה 9 בבית העלמין בהר הרצל/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון
חלקה 9 בית העלמין הצבאי, הר הרצל, ירושלים.. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
חלקה 9 בבית העלמין בהר הרצל/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

נשיא המדינה התייחס בנאומו לשבר הפוקד את החברה הישראלית ביום הזיכרון השנה: "אזרחיות ואזרחי ישראל, הצפירה השנה, קריאת הצופן הישראלית כל כך, היא קריאת השכמה לכולנו. מחיר המחלוקת הפנימית כבד, כבד מאד. במקום הקדוש הזה, בו נשבעים להגנת המולדת רבים מחיילינו, זה הזמן לשוב ולהתחייב: יש לנו צבא אחד ומדינה אחת. צה"ל ומשרתיו מוכרחים להישאר מחוץ לכל מחלוקת. כולנו, מכל גווני העם, חייבים למצוא את המאחה והמאחד בינינו. ולא רק בבתי העלמין. לבסס את ברית החיים, להתחייב לאחדות ישראל, לנצח ישראל, למדינת ישראל היהודית והדמוקרטית".

לבסוף ביקש להוקיר, לחזק ולחבק את כל אנשי שירות הביטחון "שמגנים עלינו יומם ולילה, בעומס עצום, במסירות ובתחושת שליחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully