וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום עצמאות - בזהירות: יאיר בן ה-8 שאף צפצפה, אליה בת ה-12 נפגעה מספריי שלג

עודכן לאחרונה: 24.4.2023 / 14:20

שני ילדים הוזעקו לבתי החולים לאחר שנפגעו מצעצועים הנמכרים בעיקר לקראת יום העצמאות. יאיר הובהל אחרי ששאף צפצפה, ששאריותיה נותרו בתוך ריאותיו והוצאו בניתוח רק אחרי שבועיים; אליה נכוותה בשתי עיניה: "אני לא רוצה שאף ילד יחווה כאבים כאלה"

בווידאו: יאיר בן ה-8 שאף צפצפה - וניצל/דוברות שניידר

שני ילדים, אליה בת ה-12 ויאיר בן ה-8, הוזעקו לבתי החולים לאחר שנפגעו מצעצועים הנמכרים בעיקר לקראת יום העצמאות. יאיר הובהל לבית החולים שניידר אחרי ששאף צפצפה. שאריות הצפצפה נשארו בתוך ריאותיו עד שבית החולים הוציא את הצפצפה בחדר הניתוח, והוא שוחרר לביתו במצב טוב. אליה הגיעה אמש לבית החולים הלל יפה עם כוויות בשתי עיניה כתוצאה מספריי 'שלג' וטופלה.

יאיר בן ה-8 נשאר שבועיים בבית החולים. דיאנה, אמו, סיפרה לוואלה על השבועיים הקשים בחייה: "בימים הראשונים לא הייתה שום בעיה וחשבנו שזה יצא בדרך הטבעית, אחרי חמישה ימים הוא התחיל להשתעל", שחזרה. "לקחנו אותו לרופאה, היא חשבה שזה וירוס ונתנה לנו סטרואידים. בשישי בערב הוא פתאום התחיל לצפצף, ברגע שהוא הוציא אוויר הוא שרק".

ילד שאף חלק מצפצפה וטופל בבית חולים. דוברות בי"ח שניידר, אתר רשמי
חלקי הצפצפה שנשאבו לריאותיו של יאיר/אתר רשמי, דוברות בי"ח שניידר

ההורים המודאגים נסעו עם בנם לשניידר. "עשו לנו צילומים ואולטרסאונד אבל לא ראו כלום", אמה האם. "אחרי זה הכניסו לו ברונכוסקופ גמיש, רק בעזרתו ראו את שאריות הצפצפה והוציאו לו שלושה חלקים בריאה הימנית. זה היה כמו סרט אימה, כי שבועיים זה היה בתוך הריאות שלו. הצפצפה פצעה אותו ועשתה לו דלקת קטנה, אבל עכשיו הוא מרגיש טוב ושוחררנו הביתה".

ד"ר חגית לוין, רופאה בכירה במכון הריאות במרכז שניידר לרפואת ילדים, העידה על הפגיעה בהליך הנשימה של יאיר - ואיך הוא ניצל, כמו בנס. "במקום לנשוף החוצה יאיר שאף פנימה", סיפרה. "היינו צריכים לחכות כי צריך להיות בצום כדי להיכנס להרדמה. זה לא הפריע לו לנשום כי היה קרע בצפצפה שנתן מעבר לריאות. זה מאוד נדיר ששבועיים יש גוף זר בריאות והן לא עדשו שום דלקת והוא יצא במצב טוב". להורים ד"ר לוין קוראת, לקראת יום העצמאות, להיזהר עם צפצפות, "לא לתת לילדים מתחת לגיל 5 לשחק בהן, במיוחד אם יש בהן חומרים מתפרקים".

אליה בת ה-12 נפגעה מספריי שלג. המרכז הרפואי הלל יפה, אתר רשמי
"אזהרה בלבד זה לא מספיק". אליה בחדר המיון/אתר רשמי, המרכז הרפואי הלל יפה

אמש, אליה אורן בת ה-12 מחדרה הגיעה לחדר מיון ילדים בבית החולים הלל יפה כשבעיניה שתי כוויות. אמה, רביד, העידה כי בתה סיפרה לה שנכנס לה קצף לעיניים לאחר ששיחקה עם חברותיה בספריי קצף. "היא שטפה את הפנים היטב אבל התחילה להרגיש שהעיניים 'שורפות'", סיפרה האם. "בשלב מסוים, היא הגיעה הביתה וממש התפתלה מכאבים. 'טסנו' איתה לחדר מיון".

בחדר מיון ילדים אליה נבדקה בידי רופא ילדים ורופא עיניים, שקבע כי היא סובלת מכוויות בשתי עיניה בדרגה אחת. היא הושארה לאשפוז והשגחה תוך קבלת טיפול ייעודי בעיניה. במחלקת ילדים של הלל יפה מציינים כי בימים האחרונים, ככל שיום העצמאות מתקרב, כמה ילדים הגיעו עם פגיעות דומות בגלל תרסיסי קצף ואחרים.

ד"ר דורון יצחקי, רופא העיניים שטיפל באליה, ממליץ להימנע ממשחק בתרסיסי שלג במהלך החג. הוריה של אליה, רביד ואלעד, הוסיפו כי הם לא ידעו "שלתרסיס האלו יש כאלו השלכות". הם קראו אף לאסור את השימוש בו, "אזהרה בלבד זה לא מספיק". אליה סיכמה, "אני לא רוצה שאף ילד יחווה כאבים כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully