וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוצאות הצבאיות בעולם ב-2022 הגיעו לשיא כל הזמנים - 2.24 טריליון דולר

עודכן לאחרונה: 24.4.2023 / 10:36

המלחמה באוקראינה הניעה את העלייה החדה ביותר בהוצאות צבאיות באירופה מזה שלושה עשורים, על פי דו"ח Sipri. ההוצאות במדינות מערב ומרכז אירופה הגיעו ל-345 מיליארד דולר בשנה שעברה- סכום שבמונחים ריאלים עקף את זה שנרשם ב-1989

בווידאו: גרמניה תשלח טנקי לאופרד 2 לאוקראינה/רויטרס

ההוצאות על ביטחון במערב ובמרכז אירופה עקפו ב--2022 את אלה שנרשמו בשנה האחרונה של המלחמה הקרה, כך עולה מדו"ח חדש של המכון הבינלאומי לחקר השלום בסטוקהולם (Sipri). ההוצאות הצבאיות ברחבי העולם הגיעו לשיא כל הזמנים - 2.24 טריליון דולר - בשנה שעברה.

המלחמה באוקראינה הניעה את העלייה החדה ביותר בהוצאות צבאיות באירופה מזה שלושה עשורים, על פי דו"ח Sipri. המכון דיווח כי ההוצאות במדינות מערב ומרכז אירופה הגיעו ל-345 מיליארד דולר ב-2022 - סכום שבמונחים ריאלים עקף את זה שנרשם ב-1989 - השנה האחרונה של המלחמה הקרה. בנוסף, ההוצאות הביטחוניות גבוהות ב-30% מאשר לפני עשור.

גרמניה היא בין המדינות שרשמו את הזינוק החד ביותר. נקודת המפנה היתה כשקנצלר גרמניה אולף שולץ הכריז בשנה שעברה על ההתחמשות הגדולה ביותר של המדינה מאז מלחמת העולם השנייה. תקציב הצבא של גרמניה היה השביעי הכי גדול בעולם ב-2022, אחרי ארצות הברית, סין, רוסיה, הודו, ערב הסעודית ובריטניה. בנוסף, המדינה הקימה קרן נפרדת בסך 105 מיליארד דולר כדי לחזק את היכולות הצבאיות שלה.

צרפת, דרום קוריאה ויפן הן שלוש המדינות האחרונות בעשירייה הפותחת של עשר המדינות בעלות ההוצאות הביטחוניות הגבוהות ביותר ב-2022.

תרגיל של צבא ארצות הברית וצה"ל שמדמה תקיפה באיראן. 25 בינואר 2023. דובר צה"ל
תרגיל של ארצות הברית וישראל/דובר צה"ל
חיילם אוקראינים חוזרים מהקרבות בבחמוט. רויטרס
חיילים אוקראינים חוזרים מבחמוט/רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בחרסון. רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/רויטרס
שיגורי טילים של צבא סין לאזור טייוואן במסגרת תמרונים צבאיים/צבא סין
בניית גדר בגבול פינלנד עם רוסיה. FINNISH BORDER GUARD, אתר רשמי
פינלנד בונה גדר לאורך הגבול עם רוסיה/אתר רשמי, FINNISH BORDER GUARD

אירופה, כולל רוסיה ואוקראינה, הגדילה את ההוצאות שלה ב-13% לעומת 2021, במסגרת ה"העלייה השנתית הגדולה ביותר בהוצאות אירופיות בתקופה שלאחר המלחמה הקרה", נכתב בדו"ח. רוסיה הגדילה את הוצאותיה ב-9.2% ל-86.4 מיליארד דולר, על פי הערכות. אוקראינה דורגה במקום ה-11, לאחר שהגדילה את הוצאות הצבא שלה ב-640% ב-2022 - או 34% מהתמ"ג, הנתח הגדול ביותר מבין כל המדינות. גם פינלנד, ליטא, שבדיה ופולין רשמו גידול משמעותי בהוצאות על הביטחון.

ארצות הברית נותרה המדינה שהוצאותיה הצבאיות הן הגדולות ביותר באופן משמעותי, עם 877 מיליארד דולר - 39% מהסכום הגלובלי כולו. סין רשמה זינוק בהוצאות במשך 28 שנים ברציפות, והיא דורגה במקום השני אחרי ארצות הברית - 292 מיליארד דולר. במקום השלישי דורגה רוסיה ואחריה הודו.

ערב הסעודית רשמה את הגידול השנתי הראשון בהוצאות הביטחוניות מאז 2018 - 75 מיליארד דולר או 7.4% מהתמ"ג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully