וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש למחאה? נתניהו ביטל את נאומו הערב בכנס בתל אביב

עודכן לאחרונה: 23.4.2023 / 10:10

ראש הממשלה ביטל את השתתפותו בכנס של פדרציות היהודיות של צפון אמריקה בגני התערוכה בתל אביב כשברקע הכוונות של מתנגדי המהפכה המשפטית להפגין. גורמים בלשכת רה"מ טענו מנגד כי הודיעו על כוונתו להיעדר כבר בשבוע שעבר בשל הכנות לטקסי יום הזיכרון והעצמאות

בווידאו: נתניהו: "נמצאים בתהליך של הידברות במטרה להגיע להסכמה רחבה"/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את נאומו הערב (ראשון) בכנס ה-GA של הפדרציות היהודיות צפון אמריקה בגני התערוכה בתל אביב. זאת, ברקע היערכות של מפגיני המחאה נגד המהפכה המשפטית לשיבושים והפרעות בכנס.

גורמים בלשכת ראש הממשלה אומרים כי הודיעו למארגני הכנס על היעדרותו של ראש הממשלה כבר בשבוע שעבר, וכי הסיבה היא שיקולי לו"ז לנוכח ההכנות לטקסי יום הזיכרון והעצמאות.

ארגוני המחאה נגד המהפכה המשפטית הכינו שלל שיבושים ומחאות לכנס. אתמול נאמה בקפלן אחת ממשתתפות הכנס שילה קפלן מארה"ב, ומשלחות של פעילי מחאה קיינו פעילות הסברה במלונות לאורך חוף הים של תל אביב שבהם שוכנים חברי הפדרציות היהודיות שהגיעו ארצה לכנס ועודדו אותם להצטרף למחאה. בארגוני המחאה חושדים שמדובר בתרגיל הסחה ולכן לא מתכוונים בשלב זה לבטל את הפעילות המתוכננת.

דרור מורג, חבר הנהלת הההסתדרות הציונית העולמית מטעם מרצ, מסר בתגובה להחלטת נתניהו לבטל את השתתפותו בכנס: "ממשלת נתניהו השישית שמה לה למטרה לפגוע ביחסים בין ישראל ויהדות התפוצות, נתניהו מבין שהממשלה שלו שינתה את כללי המשחק, אם נתניהו לא מתכוון להכריז על צעדים ממשיים לתיקון היחסים, אין לו סיבה להגיע לכנס".

אמש קרא שר המשפטים יריב לוין קרא לבוחרי הימין ולתומכיו להתייצב בהפגנת התמיכה ביום חמישי, בדרישה להמשך קידום המהפכה המשפטית. זאת, לאחר שבסוף חודש מרץ החליט ראש הממשלה להשהות את קידום הרפורמה של שר המשפטים, למרות התנגדותו, במטרה להגיע להסכמה רחבה באמצעות הידברות.

בפוסט שהעלה ברשתות החברתיות כתב לוין: "ביום חמישי בשעה 19:00 נעלה כולנו לירושלים כדי להתייצב בין משכן הכנסת לבניין בית המשפט העליון ולומר בעוצמה שלא היתה כמוה: העם דורש רפורמה משפטית. הקול שלנו שווה והמנדט שקיבלה ממשלת הימין חייב להתממש". "אני אהיה שם, ואני קורא לכל אחת ואחד לא להישאר בבית. מגיעים. מפגינים. משפיעים. משנים", כתב שר המשפטים.

יום הזיכרון לשואה, טקס לכל איש יש שם בכנסת ישראל 18 באפריל 2023. יונתן זנדל, פלאש 90
לא יגיע לכנס הפדרציות היהודיות. נתניהו/פלאש 90, יונתן זנדל

אתמול התקיימו הפגנות ברחבי הארץ זה השבוע ה-16. לפי הערכות, בשיא הערב הגיעו אליה 165 אלף מפגינים. ההפגנות נערכו על רקע המחלוקת סביב נוכחות השרים בממשלה בבתי העלמין ביום הזיכרון ביום שלישי הקרוב.

בהפגנה ברחוב קפלן בתל אביב הוצב מיצג זיכרון של משפחות שכולות, ובכיכר הבימה דגל ישראל הורד לחצי התורן לפני יציאת הצעדה מכיכר הבימה. לאחר עצרת המחאה עשרות מפגינים ניסו לרדת לאיילון צפון באזור מחלף ארלוזורוב, שם נתקלו בתלתליות ושוטרים. המשטרה כרזה במקום כי "מי שלא עולה למעלה, נעצר". לאחר מכן המפגינים פוזרו מהמקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully