וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודאן: הקרבות נמשכים למרות הפסקת האש, אזרחים זרים מנסים להימלט מהמדינה

עודכן לאחרונה: 22.4.2023 / 23:35

מדינות העולם מנסות לפנות את אזרחיהן מהמדינה, בה מתרחשת בשבוע האחרון לחימה שנהרגו בה יותר מ-400 בני אדם, דרך הים ודרך האוויר. עם זאת, צבא סודאן הזהיר כי לא ידוע מתי יהיה ניתן להשתמש שוב בשדות התעופה. בינתיים - הלחימה במדינה ממשיכה על אף הסכם הפסקת האש

בווידאו: עשרות הרוגים בקרבות בסודאן; המורדים: "הותקפנו על ידי מטוסים זרים"/רויטרס

אזרחים זרים החלו היום (שבת) להתפנות מסודאן דרך הנמל הימי, כשתקיפות אוויריות הרעידו שוב את עיר הבירה חרטום, לאחר שבוע של לחימה בין הצבא לבין מליציית התמיכה המהירה, בה נהרגו מאות אזרחים ברחבי המדינה. הלחימה, שהחלה לפני כשבוע, לכדה רבים בבירת סודאן. שדה התעופה היה מוקד מרכזי בלחימה, ותושבים רבים לא הצליחו לצאת מהעיר לאזורים בטוחים יותר.

כששדה התעופה נסגר, אלפי זרים - כולל צוותי שגרירות, עובדי סיוע וסטודנטים בחרטום ובמקומות אחרים במדינה השלישית בגודלה באפריקה - לא הצליחו לצאת. ערב הסעודית השתמשה בנמל סודאן, הנמצא על הים האדום כ-650 ק"מ מחרטום למילוט אזרחיה. ירדן הודיעה כי תשתמש באותו המסלול. מדינות המערב צפויות לשלוח מטוסים עבור אזרחיהן ממדינת ג'יבוטי, אך צבא סודאן הודיע כי לא ידוע מתי יהיה אפשר לעשות שימוש בשדות התעופה בחרטום ובעיר ניאלה.

דיפלומט הנמצא בחרטום אמר כי חלק מהצוות הדיפלומטי בעיר מקווה להתפנות מהמדינה ביומיים הקרובים. שגרירות ארצות הברית הזהירה את האמריקנים שהיא לא תוכל לסייע בפינוי מחרטום לנמל סודאן והנסיעות יהיו באחריות הפרט.

תמונת לוויין מהקרבות ברחבי חרטום, סודאן, 16 באפריל 2023. רויטרס
תמונות לווין מהקרבות בסודאן/רויטרס

אמש, הסכים צבא סודאן לקיים הפסקת אש של שלושה ימים לרגל החג המוסלמי עיד אל-פיטר, הנועל את חודש רמדאן. "הכוחות מקווים שהמורדים יצייתו לכל דרישות הפסקת האש ויעצרו את כל המהלכים הצבאיים שיפריעו לה", אמר הצבא. עם זאת, הלחימה המשיכה גם היום.

ההסכם הושג לאחר לחצים בינלאומיים להפוגה זמנית במטרה לאפשר לאזרחים להגיע למקום מבטחים. עד היום לא הצליחו מדינות בהן ארצות הברית, יפן, קוריאה הדרומית, גרמניה וספרד לפנות את צוותי השגרירות שלהן מהאזור.

בינתיים דיווח ארגון הבריאות העולמי כי 413 בני אדם נהרגו ו-3,551 נפצעו מאז פרוץ הקרבות. מספר ההרוגים כולל לפחות חמישה עובדי עמותות סיוע.

  • עוד באותו נושא:
  • סודאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully