וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בתימן: לפחות 78 בני אדם נמחצו למוות באירוע התרמת מזון

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 7:46

מאות אנשים הצטופפו בבית ספר על מנת לקבל תרומות מזון בימים האחרונים של רמדאן. שני הסוחרים האחראים לאירוע התרומה נעצרו, וחקירה מתנהלת בנושא. מנהיג החות'ים במדינה: "תוצאה של המשבר ההומניטרי הגלובלי החמור ביותר" בשל מלחמת האזרחים

אסון בתימן: עשרות נמחצו למוות באירוע התרמות מזון, 20 באפריל 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפחות 78 בני אדם נהרגו הלילה (חמישי) בבירת תימן צנעא במהלך אירוע התרמות מזון בימים האחרונים של רמדאן. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי מאות אנשים הצטופפו בבית ספר על מנת לקבל את התרומות, שעמדו בממוצע על כ-70 שקל (5,000 ריאל תימני) לאדם.

תיעודים מהזירה מציגים קהל אנשים דחוס, צורחים ומושיטים יד אחד לשני. שני הסוחרים האחראים לאירוע התרומה נעצרו וחקירה מתנהלת בנושא. מוחמד עלי אל-חות'י, מנהיג החות'ים במדינה, טען שהדריסה היא תוצאה של "המשבר ההומניטרי הגלובלי החמור ביותר", אחרי 8 שנות לחימה במלחמת האזרחים. דובר משרד הפנים טען כי האסון אירע בשל "חלוקה אקראית" של מזון וכספים ללא תיאום עם הרשויות המקומיות.

עשרות בני אדם נמחצו למוות בתימן, 20 באפריל 2023. רויטרס
זירת האסון אחרי האירוע, הלילה/רויטרס
עשרות בני אדם נמחצו למוות בתימן, 20 באפריל 2023. רויטרס
האסון בתימן, הלילה/רויטרס
עשרות בני אדם נמחצו למוות בתימן, 20 באפריל 2023. רויטרס
האסון בתימן, הלילה/רויטרס

האסון התרחש ימים ספורים לפני החג המוסלמי עיד אל-פיטר, שמציין את סוף רמדאן. במהלך מלחמת האזרחים נהרגו במדינה יותר מ-150 אלף בני אדם, בהם יותר מ-14,500 אזרחים, על פי ACLED, מיזם העוקב אחרי סכסוכים בעולם. תימן נקלעה בעקבות המלחמה לאחד המשברים ההומניטריים החמורים בעולם, והסכסוך העמיק את העוני במדינה וקירב אותה אל סף רעב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully