וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופסור ישראלי שנעצר בקפריסין בצו האינטרפול נעלם לפני הסגרה לארה"ב

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 10:02

גל לופט נחשד בסחר בנשק ללוב ולסין, נעצר שדה התעופה בלרנקה בפברואר, ושוחרר בערבות בתנאי שיתייצב בתחנת המשטרה אך מאז סוף מרץ הוא לא הופיע. בקפריסין סבורים שברח מהאי. לאחר מעצרו טען שארצות הברית מבקשת את מעצרו ממניעים פוליטיים, בשל ביקורת על ממשל ביידן

פרופסור ישראלי, קצין צה"ל לשעבר בדרגת סגן אלוף, שנעצר ב-16 בפברואר בשדה התעופה בלרנקה שבקפריסין בחשד לסחר בנשק ללוב ולסין בשנים 2015-2023, נעלם מתחת ידי השלטונות לפני שהספיקו להסגירו לארצות הברית, כך מדווחת התקשורת המקומית באי. האיש, גל לופט בן ה-,56 נעצר מכוח צו שהוציא האינטרפול כנגדו, והיה אמור לעבור תהליך של הסגרה. אלא שתוך כדי ההליכים, בית משפט בלרנקה הורה על שחרורו בתנאים.

לופט הפקיד ערבות בסך 150,000 אירו והיה אמור להתייצב במועדים קבועים בתחנת המשטרה המרכזית של פאפוס, שם נראה לאחרונה ב-28 במרץ. מאז הוא לא נראה עוד, ובקפריסין חושדים שכבר הספיק לצאת את האי. במשטרת לרנקה מסרו אמש כי עקב כך הוצאו כנגדו צווי מעצר אירופי ובינלאומי נוספים.

גל לופט שנחשד בסחר בנשק ללוב ולסין, 20 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נעצר בקפריסין בחשד לסחר בנשק, לופט/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דיון על ערעור הצעירה הבריטית בבית המשפט העליון בניקוסיה, קפריסין, 16 בספטמבר 2021. -, אתר רשמי
שוטרים ליד בית משפט בקפריסין/אתר רשמי, -

"נעצרתי בקפריסין בעקבות בקשת הסגרה ממניעים פוליטיים על ידי ארה"ב", צייץ הפרופסור הישראלי לאחר ששוחרר, "ארה"ב, טוענת שאני סוחר נשק. זה היה מצחיק אם זה לא היה טרגי. מעולם לא הייתי סוחר נשק. משרד המשפטים האמריקאי מנסה לקבור אותי כדי להגן על ג'ו, ג'ים והאנטר ביידן. שאציין שמות?".

לופט, מנהל שותף במכון לניתוח ביטחון עולמי (IAGS) המתמקד באנרגיה, ביטחון ומגמות כלכליות, שימש ע"פ הביוגרפיה שלו כיועץ בכיר של המועצה לביטחון אנרגיה של ארצות הברית. הוא מוכר כביקורתי כלפי מדיניות החוץ של ארה"ב וכלפי ממשל ביידן בכלל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
גל לופט שנחשד בסחר בנשק ללוב ולסין, 20 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"זה היה מצחיק אם זה לא היה טרגי", לופט/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בית משפט במחוז פמגוסטה בקפריסין בו התנהל משפטה של הצעירה הבריטית, 15 באוקטובר 2019. יואב איתיאל
בית משפט בקפריסין/יואב איתיאל

ישראלים רבים שהכירו אותו באי קפריסין לא ידעו במה הוא עוסק. מאז נעצר הפך העניין לשיחת היום ועכשיו עם היעלמותו עוד ביתר שאת. ישראלית ששוחחה עם וואלה אמרה כי אחרי שנתקע באי בשל השחרור שאסר עליו לצאת מהאי בעוד ההליכים נמשכים, בקהילה הישראלית ניסו לעזור לו.

"הידיעה הזו תמוהה כי הוא ידוע לי כאדם שומר חוק", אומר עורך דינו מרדכי ציבין, המתמחה בפרשיות בינלאומיות ואינטרפול ומעצרי ישראלים בחו"ל, "ייתכן שאנשים או גורמים בארצות הברית חוששים מאינפורמציה שיש לו וייתכן שהם יעשו כל דבר בדרך חוקית על מנת שלא יוכל לדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully