וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב מצהירה: אירוע המשואות ישודר בשידור חי - גם אם יהיו "פרובוקציות"

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 14:09

שרת התחבורה שקיבלה את האחריות על הטקס לכבוד יום העצמאות אמרה כי בטקס השאת המשואות "כולם באים לידי ביטוי" - על אף שבקרב המשיאים אין חרדי או ערבי. לשאלת וואלה נתנה כדוגמה את יהודה משי זהב כמשיא משואה חרדי. לפיד: אחרים את הטקס, לא השארתם לי ברירה

בווידאו: מירי רגב: "כיכר המדינה - קסבה של טרור"/מערכת וואלה!

השרה מירי רגב, שאחראית על טקס הדלקת המשואות לכבוד יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל, קראה היום (רביעי) "לשים בצד" את המחלוקות הפוליטיות. "אני יודעת שיש מחלוקות, ביקורות, מבקשת מכולם לשים את הכול בצד לשלושה ימים במדינת ישראל", אמרה שרת התחבורה. "בטקס העצמאות נשים בצד את כל הוויכוחים בינינו ונתאחד סביב המדינה הנפלאה שלנו. אפשר לשים את הוויכוחים בצד ולבוא ולהצדיע למדינת ישראל על הישגים הנפלאים שלנו".

בתחילת השבוע, שבוע וחצי בלבד לפני טקס הדלקת המשואות המסורתי, הודיעה רגב על מי ישיא משואה ביום העצמאות. בין משיאי המשואה תא"ל במיל' אביגדור קהלני, מאמן הכדורסל דיוויד בלאט והקומיקאי שלום אסייג. במסיבת העיתונאים אמרה כי כולם "באים לידי ביטוי" בטקס המשואות - זאת על אף שאין בקרב משיאי המשואות נציג חרדי או ערבי. "אין ימין ושמאל, פריפריה ומזרח (כך במקור), נשים וגברים, כולם באים לידי ביטוי במדינת ישראל", אמרה. "הוא הטקס של המדינה, מעל מנהיג או מפלגה".

בתשובה לשאלת וואלה אמרה רגב כי אישה חרדית שנבחרה בידי הוועדה סירבה להשיא משואה - וכי בכל שנה יש מגוון: "לפני שנתיים היו חרדים, כמו משי" (יהודה משי זהב, שנחשד בעבירות מין).

מירי רגב במסיבת עיתונאים לקראת טקס הקלדת המשואות לחגיגות שנת ה-75 לעצמאות ישראל. ינון יתח, אתר רשמי
מירי רגב במסיבת העיתונאים, היום/אתר רשמי, ינון יתח

רגב עברה לדבר על הטקס עצמו, והבטיחה כי הוא יכלול השנה "מספר שיא של משתתפים, אפקטים ותאורה, נשלב את הקהל באפקטים מיוחדים, תלת מימד והרבה הפתעות".

לבסוף רגב אמרה, "הטקס לא שייך לי או לאף מפלגה אחרת - הוא של הציבור הישראלי. קוראת ליו"ר האופזיציה ולבני גנץ - אשמור לכם כיסא בטקס המשואות. מתכוונת גם להתקשר אליהם", התחייבה. מיד לאחר מכן, היא טענה כי יאיר לפיד "בוחר לפלג, לשקר ולהסית" ואף קראה לו "מנותק". לטענתה, הוא טעה ושיקר כשטען שהיא בוחרת לבדה את משיאי המשואה. בנוסף, סתרה את הפרסום אודות הטקס לפיו תשודר חזרה מוקלטת לטקס במקרה של מחאה. "תמיד אירועים משודרים שמא יהיה אירוע ביטחוני, האירוע יהיה משודר בשידור חי", התחייבה.

יו"ר האופוזיציה לפיד הודיע כי הוא לא יגיע לטקס הדלקת המשואות. "לא השארתם לי ברירה", כתב, "אני אוהב את מדינת ישראל אהבת נפש, אבל בשלושה חודשים קרעתם את החברה הישראלית ושום מופע זיקוקים מזוייף לא יכסה על זה. אם אחדות ישראל היתה כל כך חשובה לכם לא הייתם מפרקים את הדמוקרטיה שלנו והייתם הולכים לעבוד בשביל אזרחי ישראל".

השרה רגב אמרה שלא תאפשר למוחים להפריע למהלך הטקס. "נודיע מראש לכל הנכנסים בטקס, הם נכנסים בצורה מזוהה", אמרה. "מי שיפעל בניגוד לחוק יטפלו בו כמו שמטפלים באלו שפועלים מחוץ לחוק. כמו שעבר הטקס ביום השואה, ככה צריכים לעבור גם שאר הטקסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully