וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב "וול סטריט ג'ורנל" במכתב ראשון להוריו: "איני מאבד תקווה"

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 16:04

אוואן גרשקוביץ', בן ה-31, הוא העיתונאי האמריקני הראשון שנכלא ברוסיה בגין חשד לריגול מאז תום המלחמה הקרה. הוא נעצר ביקטרינבורג, ב-29 במרץ: "לארוחת בוקר, אנחנו מקבלים דייסת שיבולת שועל או דייסת חיטה חמה. אני נזכר בילדותי", הוא כתב לאימו

אוואן גרשקוביץ', כתב "וול סטריט ג'ורנל" שכלוא ברוסיה באישומי ריגול, שלח לראשונה מכתב להוריו בארצות הברית ובו כתב כי "אינו מאבד תקווה". הוא אף התלוצץ במכתב לגבי איכות המזון בכלא.

גרשקוביץ', בן ה-31, הוא העיתונאי האמריקני הראשון שנכלא ברוסיה בגין חשד לריגול מאז תום המלחמה הקרה. הוא נעצר בעיר יקטרינבורג, 1,800 ק"מ מזרחית למוסקבה, ב-29 במרץ. שירות הביטחון הפדרלי הרוסי (FSB ) אמר כי פתח תיק נגד הכתב בגין איסוף סודות מדינה, לטענתו, על מתחם צבאי תעשייתי. גרשקוביץ' והעיתון "וול סטריט ג'ורנל" הכחישו את הדברים.

הוא מוחזק בכלא לפורטובו במוסקבה, שם מאושרים לבקרו עורכי הדין הרוסים שלו, אך לא חברים או גורמים רשמיים מהקונסוליה האמריקנית. "אני רוצה לומר שאיני מאבד מקווה", כתב גרשקוביץ' במכתב בן שני עמודים שנכתב בכתב ידו, ועליו התאריך 5 באפריל. הוריו, מהגרים סובייטים שגרים בפילדלפיה, קיבלו את המכתב בסוף השבוע. "אני קורא. אני מתאמן. ואני מנסה לכתוב", הוא כתב.

אוואן גרשקוביץ', כתב וול סטריט שנעצר בחשד לריגול ברוסיה. אתר רשמי, צילום מסך
אוואן גרשקוביץ'/צילום מסך, אתר רשמי
אוואן גרשקוביץ', כתב וול סטריט ג'ורנל כלוא ברוסיה בגין חשד לריגול. GettyImages
אוואן גרשקוביץ'/GettyImages
מכתב של העיתונאי אוואן גרשקוביץ' שכלוא ברוסיה בחשד לריגול. טוויטר, צילום מסך
חלק מהמכתב ששלח להוריו/צילום מסך, טוויטר

גרשקוביץ' גם התלוצץ על יכולות הבישול של אימו: "אמא, לרוע המזל, לטוב ולרע, הכנת אותי טוב לאוכל של הכלא", נכתב. "לארוחת בוקר, אנחנו מקבלים דייסת שיבולת שועל או דייסת חיטה חמה. אני נזכר בילדותי".

המכתב נכתב ברוסית - שפת האם של גרשקוביץ' - ובו גם נאמר כי הוא קיבל חבילה שנשלחה לו מחברים ברוסיה, ובה בגדים, נעלי בית, תמרוקים וציוד משרדי.

הוריו של גרשקוביץ', אלה מילמן ומיכאיל גרשקוביץ', ברחו מברית המועצות ב-1979. גרשקוביץ' עשוי לקבל עונש מאסר בן עשרים שנה, אם יורשע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully