וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במזג אוויר סוער ותנאים מורכבים: תיעוד מעצר חשוד שחצה מלבנון לישראל

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 9:11

אחרי הזיהוי של תושב סוריה שניסה לחצות לשטח ישראל דרך המצוקים בראש הנקרה, לוחמים הוקפצו לנקודה ופתחו בנוהל מעצר חשוד. "לא ידענו אם הוא חמוש או אם יש עוד אנשים מאחוריו - הוא עבר את צבא לבנון וכוח יוניפי"ל"

בווידאו:סיכול חדירת אזרח סורי מלבנון לישראל דרך מצוקי ראש הנקרה/דובר צה"ל

בצאת החג השני של פסח, אחרי השעה 22:00 בלילה, זיהתה בקרית שליטה ימית של חיל הים בראש הנקרה דמות חשודה שחוצה משטח לבנון לישראל דרך טיפוס על המצוקים מעל הים. קצינת השליטה הימית בראש הנקרה, סג"מ שיר אשכנזי, הקפיצה את סגן מפקד פלוגה של גדוד 603 שתופס את הקו באזור, סגן רואי עטר. לצידו הוקפצה גם סירת דבורה למקרה שהחשוד ינסה לקפוץ לים.

"אני והחפ"ק רצנו לג'יפ ונסענו לשם", סיפר סגן עטר. "החשוד עבר את צבא לבנון ואת כוחות יוניפי"ל והגיע מחוף הים דרך מצוק. באותן השניות אני לא יודע אם הוא חמוש, מה הכוונות שלו, אם יש עוד אנשים שמסתתרים מאחוריו והוא הראשון. אני מקבל סיוע מחיל הים ומחיל האיסוף הקרבי אבל זה לילה גשום מאוד, רוח חזקה וסלעים מחליקים".

החופ"ל, סמל הוד אהרון,ב׳ קוד והמתשאל סמל איתם חכים,סגן מפקד פלוגת הנדסה קרבית סגן רואי עטר, חלק מצוות סיכול חדירת אזרח סורי מלבנון לישראל דרך מצוקי ראש הנקרה. דובר צה"ל
הלוחמים שהגיעו לחשוד/דובר צה"ל
סג"מ שיר אשכנזי, בקרית שליטה ימית, חלק מצוות סיכול חדירת אזרח סורי מלבנון לישראל דרך מצוקי ראש הנקרה. דובר צה"ל
סג"מ שיר אשכנזי/דובר צה"ל
סגן מפקד פלוגת הנדסה קרבית סגן רואי עטר, חלק מצוות סיכול חדירת אזרח סורי מלבנון לישראל דרך מצוקי ראש הנקרה. דובר צה"ל
"הוא ניסה כל הזמן להתקדם לכיוון שלנו". סגן רואי עטר/דובר צה"ל

הכוח התפצל לשניים ובהכוונה של קצית השליטה הימית שני הצוותים ירדו למצוק משני כיוונים שונים. "זה אזור מאוד מורכב לפעולה, ירדנו 30 מטר למטה. תוך דקות החובש הפלוגתי סמל הוד אהרון וסמל איתם חכים כיוונו נשק אל החשוד, בזמן שהלוחמים על הדבורה האירו בזרקור מהים, ואני איגפתי אותו כדי שלא ינסה לברוח", המשיך סגן עטר. "הוא ניסה כל הזמן להתקדם לכיוון שלנו. סמל חכים ירה פצצת תאורה לאוויר וכשהבחנו שהחשוד לובש מעיל באופן חשוד הוריתי ללוחמים לדרוך נשק וביצענו נוהל מעצר חשוד - הוא הוריד את המעיל ואז נשללה האפשרות לחגורת נפץ".

סגן עטר הוסיף כי "כל הפעולה הייתה מאוד מורכב בגלל תנאי מזג האוויר הקשים. הוא הרים ידיים, נעצר והועבר לחקירה". בחקירה התברר כי מדובר באזרח סורי שמנסה זו הפעם הרביעית לחדור לישראל בכל פעם בשיטה אחרת ובנתיב אחר כדי לחפש אחר עבודה.

סג"ם אשכנזי, סיפרה בשיחה עם וואלה: "חשוב לי להדגיש שבקרית שליטה ימית חוללה את האירוע בזכות עירנות ומקצועיות, אחרת היינו באירוע אחר. זה מקום מורכב מאוד אבל יש לנו שליטה בתצפיות. ושיתוף הפעולה מהים ומהיבשה מסייע לסגור מעגלים במהירות. אנחנו מוכנים בהגנה בכל צורה".

  • עוד באותו נושא:
  • ראש הנקרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully